Rękodzieło przeżywa prawdziwy renesans. Wbrew konsumpcjonizmowi i masowej produkcji coraz więcej klientów kupuje u rzemieślników. Doceniają pomysł, ręczne wykonanie oraz limitowane serie.
Czytaj więcej: Pomysły na biznes. Polskie rękodzieło przeżywa renesans i zyskuje klientów
Hulajnogi elektryczne wynajmowane na minuty są najlepszym przykładem jak elektromobilność może dynamicznie wkraczać w nasze życie. Zyskuje klimat - może trochę mniej nasze mięśnie, bo e-hulajnogi nieco wypierają zwykłe rowery.
Czytaj więcej: Hulajnogi elektryczne na minuty dostępne już w sześćdziesięciu polskich miastach
Zapotrzebowanie na usługi remontowe w Polsce wzrosło o 150% od zakończenia lockdownu, a w pierwszych miesiącach 2021 roku wnętrza swoich mieszkań i domów remontowało aż 2,5 raza więcej osób niż na początku roku 2020.
Wyrozumiały, cierpliwy, empatyczny – to klient ideał… Niestety taki nie istnieje! Według ankiety goMoxie, aż 40% potencjalnych nabywców ma trudności z realizacją nawet najprostszych zadań na stronie sklepu. To nie wszystko! Ponad połowa konsumentów, którzy mają trudności ze sfinalizowaniem transakcji online, porzuca koszyk.
Luka płatnicza, czyli różnica między oferowanymi terminami płatności, a czasem w którym faktury są realnie uiszczane, jest problemem polskiej gospodarki, który przybrał na sile w czasie pandemii COVID. Ta w sektorze B2B wynosi 17 dni, a urzędy, instytucje państwowe, itp. spóźniają się z zapłatą aż 20 dni.
Bank Pocztowy uruchomił właśnie specjalną ofertę skierowaną do rolników, którzy mogą już skorzystać z preferencyjnie oprocentowanych kredytów obrotowych i inwestycyjnych, a także specjalnie przygotowanych rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych czy ubezpieczeń rolniczych.
Czytaj więcej: Bank Pocztowy. Teraz specjalna linia kredytowa dla rolników
Internauci pod hasłem #URATUJLATO zachęcają do zakupu cyfrowych voucherów, które będzie można wykorzystać w przyszłości. Dzięki zaangażowaniu klientów właściciele firm nie pozostaną sami w trudnych czasach, a kiedy otworzą się ponownie — odwdzięczą się im, oferując nawet do 50 proc. zniżki.
Czytaj więcej: Biznes w czasach pandemii. Cyfrowe vouchery mają wesprzeć zamknięte firmy usługowe
Już co trzecie mikro, małe i średnie przedsiębiorstwo usłyszało od swoich odbiorców: z powodu epidemii nie zapłacimy w terminie. 7 na 10 firm obawia się o swoją płynność, ale w nowych warunkach przeważa empatia i większa wyrozumiałość w podejściu do ściągania należności.
Czytaj więcej: Biznes 2020. Nie zapłacimy w terminie z powodu koronawirusa
Prognozując na rok 2020 rozwój handlu w internecie i rozkwit sektora e-grocery, eksperci nie spodziewali się, że niebawem nabiorą one aż takiego tempa. Wśród barier dla popularyzacji zamawiania jedzenia w sieci, wskazywali przede wszystkim na przyzwyczajenia klientów. Sytuacja zmieniła się radykalnie, gdy w marcu, w związku z oficjalnymi zakazami i zalecaną izolacją, miliony osób ograniczyły wyjścia na zakupy.
Czytaj więcej: Biznes w czasach pandemii. Jak szybko sklep stacjonarny zamienić na e-sklep?
„abc na kołach”, rozwijana przez Grupę Eurocash sieć agencyjna prowadząca mobilną sprzedaż produktów FMCG czyli szybkozbywalnych w małych miejscowościach i wsiach w Polsce, gdzie brakuje sklepów stacjonarnych, dynamicznie się powiększa. Jeszcze w 2018 roku posiadała zaledwie 33 mobilne sklepy, a aktualnie ma ich już 100. Eurocash poszukuje osób chętnych do prowadzenia takich sklepów, bo chce jeszcze dynamiczniej rozwijać handel mobilny.
W tym roku promocyjny Czarny Piątek w Internecie wzbudził ogromne zainteresowanie Polaków. Jak wynika z pierwszych danych, obroty sklepów internetowych w Blacj Friday 29 listopada uległy niemal podwojeniu w porównaniu z takim samym dniem roku ubiegłego. Co w promocjach kupowaliśmy najchętniej?
Czytaj więcej: Black Friday 2019. W Internecie wydaliśmy fortunę, głównie na odzież i kosmetyki
Polacy najchętniej kupują fajerwerki w supermarketach i w sezonowo otwieranych punktach sprzedaży. Natomiast Ci bardziej wymagający szukają dobrych fajerwerków w sklepach całorocznych, gdzie można znaleźć profesjonalną i kompetentną obsługę. Średni wydatek na sztuczne ognie w sezonie sylwestrowym, to koszt 150 złotych.
Przedsiębiorcy bardzo chcieliby, aby w przyszłym roku wzrosła aktywność zawodowa Polaków, co pozwoliłoby załagodzić braki pracowników. Marzy im się ponadto oczywiście powstrzymanie mnożenie przepisów prawa i odwrócenie trendu narastającej biurokracji. Co jeszcze potrzebne jest do spokojnej działalności w biznesie?
Fundacja Polska Bezgotówkowa poinformowała, że od początku roku do Programu Polska Bezgotówkowa zgłoszonych zostało ponad 100 tys. terminali do obsługi płatności bezgotówkowych. Oznacza to, że Program Polska Bezgotówkowa osiągnął cel wyznaczony na 2018 rok.
Mikrofirmy handlowe i usługowe mają świadomość jak wiele tracą odmawiając klientom płatności bezgotówkowych. Jednak zakup i obsługa takiego urządzenia czesto przerasta ich możliwości finansowe. Częściowo ten problem rozwiązuje trwająca aktualnie kampania, w ramach której terminale sklepy i punkty usługowe otrzymują bezpłatnie. Docelowo jednak problem rozwiąże likwidacjha terminali. Już zaczyna je zastepować zwykły smartfon z odpowiednią aplikacją.
Firmy – małe i duże, które stawiają na innowację mogą skorzystać z programu szkoleniowo-doradczego „Akademia Menadżera Innowacji”. Mniejsze firmy otrzymają dofinansowanie do 80 proc. kosztów, duże – do 50 proc. Zdobyte umiejętności pozwolą menadżerowi zarządzać całym cyklem innowacji w firmie. Pieniądze pochodzą z funduszy europejskich, a program prowadzi Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – PARP.
W ubiegłym roku na polskim rynku przybyło 70 tysięcy wynajmowanych mieszkań – wynika z badań NBP. Rynek najmu i zakupów inwestycyjnych rośnie więc coraz bardziej dynamicznie. Czy to znaczy, że inwestując dziś w taki biznes wciąż można liczyć na niezłą rentowność przedsięwzięcia?
Rynek najmu ma też swoje ograniczenia. Kończą się czasy, kiedy kupowano nieruchomości w oparciu o osobiste przekonanie dotyczące potencjalnej opłacalności. Obecnie zarówno wynajmujący, jak i sam rynek, są dużo bardziej wymagający niż jeszcze kilka lat temu. Inwestycje w mieszkania bardziej niż kiedykolwiek wymagają solidnych kalkulacji – wskazuje Jakub Nieckarz, prezes PVI – PROPERTY VALUE INVESTMENTS.
Czytaj więcej: Inwestycja w mieszkania pod wynajem może dać nawet 6 procent czystego dochodu rocznie