W niepewnym czasie zatrudnienie byłego pracownika może pomóc pozyskać talenty, które zostaną z nami na dłużej. Nawiązując współpracę z „bumerangiem” osiągniemy korzyści. Są jednak także minusy takiego rozwiązania.
Czytaj więcej: Gdy pracownik marzy o powrocie do starej firmy a były pracodawca wciąż o nim pamięta
Długi proces wdrażania poprawek zamykających luki w zabezpieczeniach, który wciąż ma miejsce w wielu organizacjach stanowi więc poważne ryzyko dla cyberbezpieczeństwa.
Czytaj więcej: Długi ogon podatności czyli jak cyberprzestępcy wykorzystują luki w oprogramowaniu
Marka chce dostarczać firmom to, czego faktycznie potrzebują – od dopasowanego asortymentu, inspirujących rozwiązań, optymalnie skonstruowanych usług, aż do jakościowej obsługi.
Czytaj więcej: Nowy klub lojalnościowy dla przedsiębiorców. Z IKEA łatwiej poprowadzisz swoją firmę
Problemy z dostępem do surowca, czyli kartonu wpłyną na kolejny wzrost cen leków czy artykułów spożywczych. Niebawem ceny opakowań kartonowych mogą wzrosnąć nawet o kilkadziesiąt procent.
Czytaj więcej: Kolejny wzrost cen leków i żywności. Wszystko przez drożejące opakowania
Praca zdalna stała się nieodłącznym elementem profesjonalnego życia Polaków – wielu taki model postrzega jako idealny. To jednak nowe wyzwanie dla pracodawców, którzy nieustannie szukają pomysłów na to, jak zachęcić zespół do częstszych wizyt w biurze',
Czytaj więcej: Nowa normalność. Ponad połowa pracowników wraca do biura dla dobrej kawy i owoców
Rośnie liczba pracowników m.in. z pokolenia milenialsów, dla której liczy się odpowiedzialność społeczna i proekologiczne podejście pracodawców. Idea zero waste popularyzowana przez coraz więcej osób w życiu prywatnym, zaczyna także być zauważalna w potrzebach sygnalizowanych przez pracowników.
Czytaj więcej: Rynek pracy 2022. Polacy chcą rozwiązań zero waste także w miejscu zatrudnienia
Jedni z nas wrócili już do biur, inni w dalszym ciągu pracują z domu lub zdalnie. Pracodawcy chcieliby znów nas widzieć w firmie, a my oczekujemy kompromisu czyli głosujemy za hybrydowym modelem pracy.
Czytaj więcej: Nowa normalność 2022. Jeżeli powrót do biura to tylko wsparty przez technologię
Powszechnie wiadomo, że Polska jest jabłkową potęgą i wciąż podbija nowe światowe rynki. Ale jak to w porzekadle: cudze chwalicie, swojego nie znacie! Przekonaj się!
Czytaj więcej: Jabłko na złagodzenie stresów a w perspektywie... mniej dni pracowników na L-4
Nastawienie pracowników do powrotu do biur nie jest jednoznaczne, a połowa badanych pracodawców nie opracowała jeszcze planu motywacyjnego, który pomógłby zachęcić pracowników do powrotu do biur.
W ciągu roku czteroosobowa polska rodzina statystycznie marnuje jedzenie o wartości 2500 zł . Natomiast wpływ diety i wartości odżywczych artykułów spożywczych ma bardzo duże znaczenie na zdrowie i unikanie nadwagi.
Zainteresowanych uzyskaniem dyplomu MBA kusi perspektywa awansu i wyższych zarobków. Według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, przeprowadzonego w 2020 r. przez Sedlak & Sedlak, mediana płac absolwentów MBA wyniosła 12 718 zł, przy czym 10 proc. osób z najwyższymi wynagrodzeniami zarabiało nie mniej niż 29 000 zł.
Czytaj więcej: Studia menedżerskie 2021. 100 programów MBA za czesne grubo ponad 30 tysięcy złotych
Tétris przygotował projekt wykonawczy oraz przeprowadził prace budowlane i wykończeniowe w nowej siedzibie międzynarodowych marek SYZYGY oraz Ars Thanea.
Czytaj więcej: Nowa normalność biurowa. Przestrzeń sprzyjająca kreatywnej pracy od Tétris
Już 7 czerwca o godz. 19 odbędzie się III Koncert Charytatywny „Wielcy Artyści Małym Pacjentom” organizowany przez Fundację Virtuosa. To wyjątkowa okazja, żeby posłuchać Jakuba Józefa Orlińskiego – światowej sławy kontratenora, który od dwóch lat podbija serca słuchaczy na całym świecie.
Columbus, wraz z Millennium Leasing,proponuje leasingu paneli fotowoltaicznych dla firm. Przez pół roku leasingobiorca miesięcznie zapłaci tylko 0,4% wartości instalacji, a dopiero po 6 miesiącach zacznie spłacać pełną ratę.
Czytaj więcej: Pieniądze na zieloną energię. Leasing na fotowoltaikę z mikrowpłatą przez pół roku
Praca w modelu zdalnym wbrew pozorom nie zapewnia dużych oszczędności firmom – Zdecydowana większość pracowników oczekuje ponadprogramowych benefitów w związku ze zmianą modelu pracy. Pracownicy poświęcający mniej niż 30 minut na dojazd do pracy wyrażają większą chęć powrotu do biura, niż Ci, których droga do pracy trwa dłużej.
Czytaj więcej: Nowa normalność. W związku z pracą zdalną firmy nie zamierzają oszczędzać na biurach.
Brak relacji społecznych, komunikacji i izolacja, w znacznym stopniu wpływają negatywnie na kondycję psychiczną osób pracujących zdalnie, dlatego pracownicy chcą coraz częściej jadać śniadania wspólnie online.
Czytaj więcej: Nowa normalność. Na home office rzadko jadamy śniadania bo nie lubimy jeść samotnie
Wiele dużych firm wykorzystuje różne sposoby, by podsunąć reklamę swojego produktu, wystarczy podczas rozmowy ze znajomym wspomnieć o tym, czego np. potrzebujemy i za kilka minut na naszym telefonie zobaczymy reklamę danego producenta. To samo dzieje się podczas rozmów telefonicznych. Dlatego ludzie szukają sposobu, jak tego uniknąć, a odpowiedni komunikator im w tym pomoże.
W przypadku zakupu auta dla siebie na znaczeniu zyskują natomiast kwestie bezpieczeństwa, zwłaszcza wśród ankietowanych kobiet i seniorów. Cena schodzi na dalszy plan.
Czytaj więcej: Jak kupujemy samochody? Cena i marka są najistotniejsze przy wyborze auta do firmy
Małe podmioty na wczesnym etapie bardzo często finansują rozwój ze środków własnych, ale w pewnym momencie okazują się one niewystarczające i kapitału trzeba szukać na zewnątrz.
Czytaj więcej: Koszty pozyskania kapitału. Jak skalkulować opłacalność różnych form finansowania?
W okresie pandemii, gdy sytuacja zmusza nas do pozostania w domu i pracy zdalnej, pracownikom trudno zaproponować jakiekolwiek udogodnienia pozapłacowe. Dotychczas atrakcyjne dla pracowników benefity jak karta multisport, owocowe czwartki, kursy językowe, czy dofinansowanie przejazdów obecnie tracą sens.
Coraz więcej firm traci z powodu pandemii. O swoją przyszłość martwią się nie tylko przedstawiciele najbardziej dotkniętych kryzysem branż: usług, handlu czy turystyki. Pesymistyczne nastroje panują także w sektorze motoryzacyjnym, produkcji czy transporcie. Koszty chce zredukować także e-commerce.
Gdy na głowie dom, firma albo i jedno i drugie, coraz częściej z chęci posiadania przesuwamy się w stronę wynajmowania. Bo szybciej, łatwiej, bez zobowiązań, a nierzadko także po prostu taniej. Sharing economy przyspiesza i dotyka rozmaitych obszarów naszego życia. Bo szybciej, łatwiej, bez zobowiązań, a nierzadko także po prostu taniej.
Nawet najmniejsze firmy budowlane biorą w leasing minikoparki albo potężne agregaty. Stomatolodzy urządzający gabinet dentystyczny coraz śmielej leasingują całe ich wyposażenie. Przedmiotem leasingu może być pojedynczy laptop i ogromny biurowiec czy magazyn. Tymczasem leasing wciąż kojarzy się z samochodami i nie jest to jedyny stereotyp, funkcjonowanie którego w świadomości przedsiębiorców powstrzymuje ich z tego źródła finansowania własnego biznesu.
W zdecydowanej większości sklepy internetowe to biznes jednoosobowy, ewentualnie ze wsparciem rodziny, najczęściej jako dodatkowe źródło dochodu. Rozpoczęcie takiego biznesu nie wymaga wielkich nakładów finansowych. Skoro więc innym się udaje, to może warto także spróbować? Ryzyko równa się tysiąc złotych.
Wakacje dla wielu przedsiębiorców oznaczają zwolnienie tempa, dla części to najgorętszy okres biznesowy. Niezależnie od tego, warto zainwestować w kilka rzeczy, które pozwolą właścicielowi lub pracownikom organizacji pracować w przyjemniejszych warunkach. Prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą może zamienić tradycyjne biurko na „biuro na 4 kółkach”, a szefowie większych firm zapewnić swojemu zespołowi chwile ochłody dzięki klimatyzatorom lub dystrybutorom do wody.
Od wtorku 26 marca br. wszyscy przedsiębiorcy w Polsce mogą przy pomocy telefonu wystawiać faktury swoim kontrahentom lub fotografować i gromadzić w chmurze obliczeniowej papierowe dokumenty, potwierdzające poniesione przez nich wydatki. Jest to możliwe dzięki bezpłatnej aplikacji stworzonej przez Tax Care jako rozszerzenie Chmury Faktur – platformy do wystawiania, analizowania, przechowywania i przesyłania dokumentów księgowych.
Poza osobami prowadzącymi działalność i korzystającymi z ulgi na start czyli zwolnienia ze składek na ubezpieczenia społeczne, tylko nieliczni przedsiębiorcy, którzy począwszy od tego roku mają prawo do skorzystania z tzw. małego ZUS dla małych firm zapłacą składki na ZUS od swojej działalności nie wyższe niż w roku ubiegłym. Dla milionów składki w 2019 r. wyniosą w sumie 1 316,97 zł. Takiej podwyżki tej daniny publicznej nie było od lat.
Niemal dla wszystkich osób pracujących w Polsce poza zarobkami spełnienie zawodowe ma kluczowe znaczenie dla satysfakcji z pracy. Tymczasem spełniona zawodowo nie czuje się nawet połowa pracowników. Z badania Randstad wynika ponadto, że blisko 1/4 respondentów w sytuacji niespełnienia zawodowego nie podejmuje żadnych działań, trwa w stagnacji, bo nie wierzy, że cokolwiek może zmienić ich aktualną sytuację zawodową.
Podatek od nieruchomości jest istotnym kosztem przedsiębiorstw, ale jego prawidłowe rozliczenie wciąż pozostaje dużym wyzwaniem. 65 proc. firm w Polsce odprowadza za niski lub za wysoki podatek od nieruchomości, gubiąc się w gąszczu przepisów prawno-podatkowych. Niemal co drugie przedsiębiorstwo ma nadpłaty, a wśród największych płatników podatku jest to aż 71 proc.
Nawet w najmniejszej firmie jedna z głównych pozycji kosztowych wiąże się z samochodem. Optymalizacji wydatków z tym związanych warto więc poświęcić uwagę w pierwszej kolejności.
– Zarówno przedsiębiorcy dysponujący dużą flotą pojazdów, jak i osoby, które posiadają jedno auto zakupione na firmę, powinni przeanalizować TCO użytkowanych samochodów – rekomenduje Daniel Trzaskowski, Dyrektor Zarządzający Biznesu Flotowego Volkswagen Leasing GmbH Oddział w Polsce.
Pomocna będzie z pewnością analiza TCO (ang. Total Cost of Ownership.