X

Nowa normalno Pracownicy wracaj do biur jednak bez entuzjazmu Co na to pracodawcy 2021 4x3Nastawienie pracowników do powrotu do biur nie jest jednoznaczne, a połowa badanych pracodawców nie opracowała jeszcze planu motywacyjnego, który pomógłby zachęcić pracowników do powrotu do biur.

 

To główny wniosek z badania przeprowadzonego wśród najemców w portfelu nieruchomości biurowych zarządzanych przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield.

Raczej pozytywne, ale...

Na pytanie dotyczące nastawienia pracowników do powrotu do biura odpowiedzi "raczej pozytywne", "neutralne", "raczej negatywne" wynoszą łącznie 77%, co oznacza brak skonkretyzowanego zdania w tej kwestii, a ponad 50% pracodawców przyznaje, że nie wdrożyło żadnego planu motywującego pracowników do powrotu do biur.

 

jaka przyszlosc czeka biura grafika

Grafika - materiały prasowe Cushman & Wakefield

 

Może to świadczyć o tym, że albo ze względu na sytuację pandemiczną pracodawcy nie myślą jeszcze o powrocie do biur, albo nie mają jeszcze strategii, jak taki powrót zorganizować.

Jak zachęcają pracowników do powrotu do biura

Wśród najczęściej wskazywanych aktywności podejmowanych przez respondentów w celu zachęcenia pracowników do pracy z biura można wskazać zarządzanie zmianą i kampanię informacyjną (21%), nową aranżację biura (19%) oraz możliwość korzystania z dodatkowych miejsc parkingowych (11%).
Pomysłów, aby zachęcić do pracy z biura jest wiele, np. wspólne śniadania, czy projekty angażujące grupę osób, natomiast – moim zdaniem – kluczowe jest wskazanie pracownikom korzyści oraz stworzenie odpowiedniej przestrzeni ułatwiającej wymianę wiedzy i współpracę.

 

dzialania podejmowane przez respondentow w celu zachecenia pracownikow do powrotu do biura

Grafika - materiały prasowe Cushman & Wakefield

 

Jest to z pewnością dużo łatwiejsze i przynosi więcej satysfakcji w przypadku pracy z biura. Nie możemy zapominać o kluczowej roli, jaką w procesie wdrażania każdej zmiany, odgrywa transparentna komunikacja z pracownikami i angażująca kampania informacyjna. Należy zadbać o to, aby pracownicy zostali włączeni to tego projektu i czuli się za niego odpowiedzialni. Dobrym pomysłem jest też powołanie grupy ambasadorów, którzy będą promować wybrany model pracy i ułatwiać wymianę informacji z zespołem zarządzającym, co pozwoli na dopasowanie rozwiązania zarówno do wymagań pracowników, jak i bieżących potrzeb biznesowych – mówi Aleksandra Tomaszewska, HR Manager, Cushman & Wakefield.
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI w czerwcu 2021 roku na próbie 132 osób decyzyjnych w zakresie zarządzania przestrzenią biurową (CEO, Dyr. Administracyjny, Dyr. Operacyjny, Office Manager) w budynkach zarządzanych przez Cushman & Wakefield.

PATRYCJA MICHALSKA

Analizujemy wszystko co ważne dla Twojego portfela oraz praw i obowiązków. Jeśli polubisz nas na Facebooku, każdy nowy artykuł wyświetli się na Twojej stronie zaraz po publikacji; w ten sposób nic ważnego nie umknie Twojej uwadze. Kliknij więc w ten tekst, zznajdziesz się na taszym fanpage i u gór zostanie Ci do kliknięcia boksik "polub"!