Niezależnie od czego, czy wybieramy odzież, żywność czy środek transportu, warto myśleć o tym, by był to wybór jak najbardziej zrównoważony. Pod tym względem świat wciąż idzie do przodu. Firma Tetra Pak opracowała zrównoważone środowiskowo kartonowe opakowanie na wodę!
Czytaj więcej: Woda w ekologicznym kartonie czyli w jednym wygoda i dbałość o środowisko
Wsparcie drugiego obiegu w branży tekstylnej staje się coraz łatwiejsze. Ubraniomat po raz pierwszy pojawił się na osiedlu mieszkaniowym.
Czytaj więcej: Ubraniomat na osiedlu czyli niechciane ubrania dostają drugie życie. Jak to działa?
W 2022 r. na rynek trafiło 19 różnych piw w ilości niemal 186 hektolitrów. Były to wyłącznie piwa Barrel Aged, czyli piwa ultra premium, leżakowane w drewnianych beczkach po innych alkoholach. Dla porównania w ciągu niewiele ponad półrocznej działalności w 2021 r. browar wprowadził na rynek 6 różnych piw w ilości 71 hektolitrów.
Dziś 6 grudnia kilka minut po północy sanie świętego Mikołaja wylądowały na Kasprowym Wierchu. W pierwszej kolejności Mikołaj odwiedził najsłynniejszą górę w kraju, a następnie z workiem pełnym prezentów udał się w dalszą drogę, by najmłodszym dostarczyć na czas świąteczne upominki.
Czytaj więcej: Święty Mikołaj już w Polsce! Wylądował saniami na Kasprowym Wierchu!
Pierwsze sklepy Pepco powstały w Polsce w 2004 roku, a główna siedziba firmy od początku jej istnienia mieści się w Poznaniu. Obecnie w Polsce działa blisko 1200 sklepów Pepco. Jubileuszowy 3-tysięczny sklep sieci został uroczyście otwarty dla klientów 1 grudnia 2022 w Berlinie.
Czytaj więcej: Pepco zaczęło od Polski a teraz podbija resztę Europy
Tegoroczny listopad przyniósł kolejną nowość w Westfield Mokotów. Swój pierwszy butik w Polsce, zdecydowała się otworzyć tu francuska marka Jott, od niedawna należąca do słynnej grupy LVMH.
Czytaj więcej: Kawałek Marsylii na warszawskim Mokotowie czyli pierwszy salon Jott w Polsce
10 500 szkół, 26 mln „Talenciaków” przekazanych szkołom. Wyniki to niemal 15o procent oczekiwań organizatorów pierwszej takiej kampanii w Polsce.
Czytaj więcej: Sukces akcji Lidla. Talenciaki trafiły niemal do co drugiej szkoły w Polsce
Brytyjski dom zapachowy Jo Malone London, słynący z tworzenia ponadczasowych, eleganckich zapachów, otworzył swój flagowy, monobrandowy butik w Westfield Mokotów w Warszawie.
Czytaj więcej: Marki premium w Polsce. Na stołecznym Mokotowie kupisz teraz perfumy Jo Malone
Dla klientów coraz częściej liczy się już nie tylko doręczenie na czas, ale też inicjowanie działań proekologicznych przez firmy z branży logistycznej.
Każdy z Talenciaków wymieniony może być na nagrody, takie jak: sprzęt sportowy, elektroniczny czy pomoce naukowe. O formie nagrody decyduje sama szkoła.
Czytaj więcej: Szkoły pełne talentów. Pierwszy milion Talenciaków już trafił do szkół!
Dzieci na co dzień odczuwają całą serię niepomyślnych dla świata wydarzeń. Tym bardziej potrzebują kolorów, radości i zabawy przesłaniającej smutki codzienności.
Czytaj więcej: Pepcolandia po raz piąty. Świat wymaga coraz więcej kolorowych barw
Zmiana stylu życia oraz niestabilna sytuacja międzynarodowa i ekonomiczna sprawiają, że doceniamy jakość i pochodzenie produktów. Ufamy lokalnym producentom i chcemy ich wspierać.
Czytaj więcej: Polskie wina korzystają na trendzie stawiania przez konsumentów na produkty lokalne
Warszawa została wzbogacona o murale Jusha, które powstały we współpracy z artystką młodego pokolenia.
Czytaj więcej: Ekspresowe zakupy online. Ekskluzywne murale sposobem na dotarcie do konsumentów
Choć telewizor to wciąż głównie ekran, to dla współczesnych konsumentów jego funkcjonalność jest dziś zupełnie inna niż kilkanaście czy kilkadziesiąt lat temu.
Czytaj więcej: Niezwykła podróż w krótkim czasie czyli ewolucja technologiczna telewizorów
SuperMenu by Anna Lewandowska przebada swoich klientów w ramach kampanii “Zdrowie bez wymówek!”. To dalszy etap rozwoju firmy, która proponuje Polakom całkiem nowy wymiar cateringu dietetycznego.
Czytaj więcej: Catering dietetyczny. Zdrowie bez wymówek Anny Lewandowskiej ustanawia nowe standardy
Z okazji urodzin pierwszego lokalu Pierogarni Stary Młyn, właściciele wspominają babciną pomoc, skromne początki i rozwój restauracji w Toruniu.
Czytaj więcej: Pierogi - mocny punkt polskiej kuchni. Pierogarnie Stary Młyn podbiły nie tylko Toruń
Sieć kawiarni Green Caffè Nero zachęca do poznawania nietuzinkowych i mniej znanych zakamarków Warszawy w ramach cyklu spacerów pod szyldem „Z kawą po Warszawie”.
Czytaj więcej: Przyjemne z pożytecznym czyli wędrówki z kawą w ręku po mieście
Lidl Polska kontynuuje kampanię marketingową, w ramach której sieć świętuje dwudziestolecie istnienia w Polsce. Jednym z nośników jubileuszowej kampanii są murale, których sieć przygotuje aż sześć.
Czytaj więcej: Lidl świętuje jubileusz na wszelkie możliwe sposoby: teraz sześć murali!
Każdy właściciel sklepu lub lokalu gastronomicznego dba, by z jego usług korzystało jak najwięcej osób. Dużą rolę w przyciąganiu uwagi klientów odgrywa odpowiednio zaprojektowana witryna.
Czytaj więcej: Witryna świadczy o sklepie, bo kupuje się głównie oczami
Braki nowych aut zwiększyły popyt na samochody używane. Mało że są one coraz droższe, to szukając okazji cenowej można wpaść w tarapaty. Jak tego uniknąć?
Czytaj więcej: Nowa normalność. Większy popyt na samochody używane. Jak nie dać się oszukać?
Rudi Schuberth, znany piosenkarz, satyryk i miłośnik polskiej kuchni został ambasadorem największej polskiej sieci supermarketów POLOmarket.
Czytaj więcej: Marketing w handlu. Rudi Schuberth ambasadorem marki POLOmarket
Pandemia spowodowała spadek częstotliwości wizyt w centrach handlowych z 3,3 razy w miesiącu w okresie przed pandemią do 2,9 razy w trakcie jej trwania. Nie spadek wizyt w galeriach ma też wzrost cen spowodowany inflacją oraz tłumy wskazane jako negatywne zjawiska w trakcie odwiedzania centrów wśród ankietowanych z sierpnia 2021 r.
Czytaj więcej: Nowa normalność 2022. Jak pandemia wpłynęła na zachowania klientów centrów handlowych
Coraz większa konkurencja na rynku cateringu dietetycznego sprawia, że działające tam firmy chcą budować swoją markę nie tylko w oparciu o satysfakcję klientów, ale i legitymowanie się branżowymi certyfikatami. Nice To Fit You jest pierwszą w Polsce, która takim świadectwem może się pochwalić.
Co może zachęcić klientów do wizyty w restauracjach na nowo? 65% Polaków przyznaje, że nadłoży drogi, by trafić do lokalu, jeśli tylko ten zaoferuje odpowiednią technologię na powitanie.
Czytaj więcej: Nowa normalność 2022. Branża restauracyjna z apetytem na bezpieczeństwo
Dieta sokowa jest jednym z najprzyjemniejszych i najpopularniejszych sposobów oczyszczania organizmu z toksyn. Polega ona na zastąpieniu stałych posiłków kolorowymi sokami owocowo-warzywnymi.
Czytaj więcej: Zdrowe odżywianie 2022. Dieta sokowa będzie hitem nadchodzącej wiosny
Millenialsi napędzają rynek medycyny estetycznej, ale na horyzoncie pojawia się pokolenie Z. Potrzebują czegoś więcej niż walka ze skórą trądzikową.
Czytaj więcej: Medycyna estetyczna. Klienci z pokolenia Z już zaczynają dyktować trendy
Szkło, w przeciwieństwie do plastiku to bardziej pożądany produkt opakowaniowy bo może być używane wielokrotnie, łatwiej też poddaje się recyklingowi. Do ideału brakuje jednak, by także jego produkcja nie była tak inwazyjna dla atmosfery.
Czytaj więcej: Nowa normalność. Produkcja szkła będzie generowała mniejszy ślad węglowy
Co trzeci ankietowany Polak w 2022 roku planuje zakup samochodu. W tej liczbie 57 proc. sięgnie po pojazd używany, a pozostali po nowy.
Czytaj więcej: Motoryzacja w Polsce, W 2022 r. wzrośnie sprzedaż aut używanych oraz elektrycznych
Wzrost zainteresowania turystyką krajową sprzyja rozwojowi zaplecza noclegowego w kurortach. Otwierają się też ciekawe hotele miejskie.
Czytaj więcej: Nowa normalność. Hotele powiększają bazę turystyczną w Polsce
W grudniu Polacy przeżyli prawdziwy szok. Promocje na koniec roku w sklepach były wyższe nawet o ponad 80 proc. niż rok wcześniej.
Czytaj więcej: Inflacja 2022. teraz najmocniej drożeją produkty... w promocji!
Gospodarka odpadowa w Polsce poprawia się z każdym rokiem, ale wskaźniki recyklingu wciąż są zbyt niskie. Przyczyny takiego stanu rzeczy leżą nie tylko w edukacji, ale również w projektach wiat śmietnikowych oraz małej ilości kontenerów.
Czytaj więcej: Ekologia. Polski start-up ma zrewolucjonizować gospodarkę odpadami w Polsce
13 października zaczęła się kolejna, czwarta edycja największych wirtualnych targów książki organizowanych przez przez Grupę Empik. Przez dwa tygodnie odbędzie się 60 wydarzeń na czterech Scenach - w tym nie tylko spotkania z polskimi i zagranicznymi autorami, ale i warsztaty, sesje live cooking oraz webinary, także dla branży książkowej.
Czytaj więcej: Trwają największe wirtualne targi książki. Jak dołączyć?
Od 2013 roku Flávia Carvalho, brazylijska tatuatorka tworzy za darmo projekty tatuaży na bliznach kobiet, które doświadczyły przemocy seksualnej, domowej lub przeszły mastektomię.
Czytaj więcej: Tatuaże. Pokochaj swoje ciało takim, jakie jest
Już co trzecie jabłko rosnące na europejskich drzewach ma za ojczyznę Polskę. Co dobrego wynika z tego dla sadoników i konsumentów?
Zbliżający się sezon jabłkowy niesie wiele pytań i niewiadomych na temat przyszłości sadownictwa w Polsce. Jak przygotować się na nadchodzący sezon i co czeka sadowników? Czy warto inwestować w swój sad? Na te pytania odpowiadają eksperci Unii Owocowej.
Czytaj więcej: Sadownictwo 2021. Polscy plantatorzy powinni znać wartość swoich jabłek
Nocne jedzenie, które traktowane jest zazwyczaj jako brak samokontroli, może być objawem NES, czyli Zespołu Nocnego Jedzenia. To poważne zaburzenie odżywiania, które często nie jest leczone, a wręcz bagatelizowane przez chorych z powodu wstydu wynikającego z nadwagi i wyrzutów sumienia.
Czytaj więcej: Zdrowie 2021. Podjadanie nocą trzeba leczyć bo jest to zaburzenie odżywiania
Rewolucja na rynku zdrowego jedzenia. SuperMenu Anny Lewandowskiej wyznacza nowe standardy w branży cateringów dietetycznych. Marka znznej influencerki zaczyna uprawę ekologicznych ziół i warzyw we własnych szklarniach.
W weekend 3 i 4 września podczas Cieszyńskiej Jesieni Piwnej odbyła się premiera piwa, które w Cieszynie uwarzyły dwa browary z południa Polski.
Czytaj więcej: Piwo kraftowe 2021. W Cieszynie połączyli trzy wieki piwowarstwa
O koronawirusie rozmawiamy częściej niż o pogodzie - wykazało badanie wśród kierowców platformy FREE NOW dotyczące rozmów z pasażerami w taksówce.
Czytaj więcej: Nowa normalność. Small talk. O czym najczęściej rozmawiamy w taksówkach.
Największy festiwal kulinarny od teraz będzie trwał 365 dni w roku. Twórcy Restaurant Week uruchomili platformę Restaurant Club do rezerwacji stolików w ulubionych restauracjach Polaków.
Oszczędność oraz obawa przed rosnącymi kosztami energii to najczęstsze powody, które skłaniają Polaków do inwestycji w fotowoltaikę.
Na przestrzeni ostatnich pięciu lat powierzchnia winnic w Polsce zwiększyła się prawie trzykrotnie, a ich liczba, która dekadę temu wynosiła 20, w 2020 roku przekroczyła 320.
Czytaj więcej: Winnice w Polsce. Od Zielonej Góry po Roztocze
Sieć Sushi Bistro otwiera swoją nową restaurację w Legionowie. Jest to szósta lokacja, druga poza Warszawą i drugi lokal typu Eat&Drink.
Czytaj więcej: Gastronomia 2021. Sieć restauracji Sushi Bistro otwiera szósty lokal
EURO 2020 było pod wieloma względami bardzo zaskakującym wydarzeniem, zarówno dla kibiców, jak i drużyn biorących udział w turnieju. Ponieważ formuła imprezy była zupełnie inna niż dotychczas, ze względu na szczególną sytuację, większość z nas oglądała turniej przed telewizorami ze znajomymi.
Polscy konsumenci deklarują, że po pandemii nadal chętniej będą gotować w domu a z restauracji zamawiać jedzenie z dostawą.
Czytaj więcej: Nowa normalność. Na świeżym powietrzu i bez tłumów. Inny model jedzenia „na mieście”
Polscy konsumenci coraz częściej sięgają właśnie po tego typu rowery, sprzedaż elektryków rok do roku wzrasta o kilkaset procent. Polacy masowo przesiadają się na rowery, a co za tym idzie, sięgają po akcesoria i ubrania rowerowe, które będą hitem sezonu.
Czytaj więcej: Polski KROSS wchodzi w sezon 2022 z nową e-nergią
Coraz różniejsze atrakcje oferowane przez centra handlowe odgrywają spodziewaną rolę, ale dla klientów nadal podstawą są zakupy - zaplanowane i spontaniczne.
Czytaj więcej: Fitness, rozrywka, czy same zakupy? Po co przychodzimy do centrów handlowych
Ponad 60 proc. mieszkańców miast, w których działa Uber przynajmniej raz korzystało z aplikacji. Cenimy też jakość usług, wystawiając kierowcom wysokie noty. Co jeszcze sprawia, że Uber jest tak popularny nad Wisłą?
Czytaj więcej: Transport 2021. Uber podbił mieszkańców polskich miast
Już teraz z paneli fotowoltaicznych można odzyskiwać surowce, m.in. aluminium, krzem czy szkło. Na razie są to jednak często metody niekompletne lub mało wydajne i kosztowne.
Czytaj więcej: Zielona energia 2021. Innowacyjny recykling paneli fotowoltaicznych w AGH
Polacy wcale nie są przekonani do lockdownu obejmującego obiekty turystyczne. Z ich zamknięciem zgadza się jedynie co piątą osoba.
Działalność wielu branż w obecnej sytuacji związanej z globalną epidemią COVID-19 jest postawiona pod znakiem zapytania. Sektor owocowo-warzywny nie jest wyjątkiem. Rok 2021 będzie jeszcze trudniejszy?
Czytaj więcej: Nowa normalność. Zaczna się nowy sezon dla sadowników. Co czeka polskie jabłka ?
Duże markety budowlane o powierzchni przekraczającej 2 tys. mkw. zostały zamknięte do połowy kwietnia. Ale nadal można robić zakupy w składach, mniejszych sklepach czy w sklepach internetowych. Osoby w potrzebie radziły sobie rok temu, podczas pierwszego lockdownu, teraz też więc damy radę.
Od majówki do końca 2021 roku w sklepach sieci Lidl będzie można znaleźć najlepsze piwa polskich piwowarów domowych, najpierw wybrane w konkursie „Niech Świat Pozna Twoje Piwo”, a następnie uwarzone w Browarze PINTA.
Czytaj więcej: Majówka 2021. PINTA i Lidl wybrali najlepsze piwa piwowarów domowych
W 2020 roku 65 proc. Polaków nie było u okulisty. Tymczasem co czwarty Polak ocenia stan swoich oczu źle lub bardzo źle. Równocześnie bardzo dużo czasu spędzamy przed ekranami.
Czytaj więcej: Zdrowie 2021. Pandemia pogłębia problemy Polaków ze wzrokiem
Pojawienie się szczepionki to szansa na to, żeby w 2021 roku do hoteli zaczęli wracać goście, a branża powoli zaczęła odbudowywać to, co na skutek pandemii straciła.
Czytaj więcej: Nowa normalność. Szczepionka daje nadzieję, że znów będziemy podróżować
Gazetki promocyjne sieci handlowych w wersji elektronicznej zyskują zwolenników, ale prawdziwym przełomem będą gazetki, z których będzie można "włożyć" promowany towar prosto do koszyka zakupowego. By jednak tak się stało, musimy na stałe przywyknąć do kupowania online popularnych artykułów żywnościowych.
Po 2020 wielbiciele podróży są ich spragnieni. Światowy lockdown i przymusowe pozostanie w domach zmęczyło już wszystkich, ucierpiała także, podobnie jak wiele innych, branża turystyczna. Każdy ma nadzieję, że 2021 rok przyniesie więcej normalności, szczepionki pomogą w opanowaniu pandemii i podróżowanie znowu będzie możliwe. Jakie są realne prognozy dotyczące wyjazdów i na co należy się przygotować?
Standardowo każdy smartfon poza funkcjami telefonu wyposażony jest dziś w aparat, łącze internetowe, GPS czy odtwarzacz plików multimedialnych. Poza tym użytkownik ma możliwość instalowania aplikacji, które mogą dodatkowo rozszerzyć funkcjonalność urządzenia, często w sposób zupełnie zaskakujący nawet dla producenta.
W nowej normalności uczelnie biznesowe na całym świecie zdały sobie sprawę, że oderwanie się od biznesowej rzeczywistości, zatracenie się w wyścigu o punkty za teoretyczne publikacje naukowe, a także bardzo nieelastyczny model działalności w zakresie zasobów materialnych i kadrowych, to droga bez przyszłości. Taką edukację do lamusa odstawiła m.in. Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów.
Czytaj więcej: Czas na szkołę biznesu nowego typu czyli edukacja menedżerska na covidowym zakręcie
Kilka dni za wcześnie lub za późno w zbieraniu winogron może decydować o ostatecznym smaku wina, dlatego w tej pracy nie ma przypadków. Ale inne standardy dyktują wina z Nowego Świata, zwłaszcza Le Grand Noir, wina o buntowniczej duszy.
Czytaj więcej: Le Grand Noir czyli jak stworzyć wino o buntowniczej duszy
Beerbrand – taką nazwę nosi trunek stworzony przez destylarnię Wolf&Oak na bazie piwa IPA, uwarzonego przez Browar Brodacz. Piwna okowita powstała w limitowanej ilości 384 butelek.
Czytaj więcej: Alkohole kraftowe 2020. Browar Brodacz i Wolf&Oak stworzyli piwny destylat
W tym roku polski rynek e-commerce odnotuje najwyższy wzrost od kilkunastu lat, co w połączeniu z niskimi prognozami dla sprzedaży detalicznej ogółem sprawi, że udział sprzedaży internetowej znacząco wzrośnie. Jak wynika z badań Gemius Polska zakupy online robi już 73% polskich internautów.
Czytaj więcej: Nowa normalność - handel. E-commerce ratuje gospodarkę
Coca-Cola Polska rozpoczyna nową kampanię: Otwarci jak nigdy. To pierwsza kampania od chwili wybuchu epidemii COVID-19, która tak bardzo zmieniła świat. Tę nową kampanię reklamową otwiera George The Poet i jego poruszający manifest.
Czytaj więcej: Nowa normalność. Coca-Cola stawia na otwartość i lokalne działania pomocowe
Teraz konsumenci zwracają większą uwagę na bezpieczeństwo zakupów. Niemal połowa z nas przyznaje, że w obecnej sytuacji oczekuje odpowiednich rozwiązań służących zapewnieniu dystansu społecznego.
Czytaj więcej: Nowa normalność w handlu. Klienci oczekują od kupców warunków do bezpiecznych zakupów
Arval nie tylko przeprowadza klienta przez proces wyboru pojazdu odpowiedniego do jego potrzeb. Wspólnie z EVBox, dostawcą infrastruktury do ładowania samochodów elektrycznych, doradza też w doborze i montażu odpowiedniej ładowarki. Urządzenie, podobnie jak samochód, może być finansowane z pomocą Arval.
Piwo Łomża Jasne otrzymało dwie złote gwiazdki za wybitny smak oraz jakość w konkursie Superior Taste Award.
Czytaj więcej: Browary 2020. Łomża jasne zbiera złote gwiazdki
Minął już ponad miesiąc od ponownego, szerszego otwarcia obiektów handlowych na nowych zasadach. Właściciele, zarządcy i sieci handlowe mieli zaledwie kilka dni na dostosowanie się do nowych regulacji, a klienci n początku do wizyt w galeriach podchodzili ostrożnie. teraz jednak już wszystko wróciło do normy.
Czytaj więcej: Klienci wrócili do galerii handlowych i czują się w nich bezpiecznie
Po trzech latach nieobecności, produkty spożywcze Marks & Spencer ponownie będą dostępne dla polskich fanów tej kultowej marki. 17 czerwca do oferty Frisco.pl zostaną włączone m.in. herbaty, ciastka, sosy, słodycze oraz przekąski – w sumie niemal 100 najbardziej poszukiwanych na polskim rynku produktów M&S.
.Czy trzeba będzie zwalniać kucharzy a w ich miejsce zatrudniać specjalistów od social mediów?
Czytaj więcej: Gastronomia. Kucharza wymienię na specjalistę od social mediów!
Wakacje coraz bliżej. Przyzwyczailiśmy się do spędzania ich poza granicami, często jako środek podróży stawiając na samolot. Koronawirus pokrzyżował te plany na 2020 rok, może jednak uda się coś z nich uratować. Na początek w podróż samolotem możemy wybrać się po kraju, korzystając z jednego z czternastu lotnisk.
Fryzjer tylko odrobinę mniej ważny niż przyjaciel i rodzina. Chęć złożenia mu wizyty w pierwszej kolejności po ustąpieniu pandemii to w badaniach marzenie Polaków - zaraz po uściskaniu bliskich. Ale czy już 18 maja salony będą gotowe na szturm pragnących strzyżenia i innych zabiegów? Branża fryzjerska w trzeci etap odmrażania gospodarki wchodzi mocno poobijana.
Strona 1 z 2