Majwka 2021 PINTA i Lidl wybrali najlepsze piwa piwowarw domowych 4x3Od majówki do końca 2021 roku w sklepach sieci Lidl będzie można znaleźć najlepsze piwa polskich piwowarów domowych, najpierw wybrane w konkursie „Niech Świat Pozna Twoje Piwo”, a następnie uwarzone w Browarze PINTA.

 

Już na majówkę do sklepów trafi ok. 40 tys. butelek piwa w stylu Session IPA, którego recepturę stworzyła para piwowarów domowych Tomasz Bogowicz i Agnieszka Szejbut. Kategoria, w której wygrali wzbudziła największe zainteresowanie uczestników konkursu. Ogółem zgłoszono w niej aż 239 piw, co jest nowym rekordem Polski w liczbie piw zgłoszonych w ramach jednego stylu.

Potem Summer Pils i Belgian Saison

Do końca tego roku marzenia o uwarzeniu własnego piwa w browarze rzemieślniczym i jego dystrybucji praktycznie w całej Polsce spełnią jeszcze: Mateusz Haberka za Summer Pils, Piotr Nowicki za Belgian Saison i Tomasz Korczak za Milk Stout.

 

PINTA konkurs

Fot. materiały prasowe Lidl Polska


W sumie do pierwszej edycji konkursu Browaru PINTA i Lidl Polska „Niech Świat Pozna Twoje Piwo” 434 piwowarów domowych zgłosiło aż 562 piwa. Oznacza to, że konkurs pod względem frekwencji od razu wskoczył do czołówki największych konkursów piwa domowego w Polsce i Europie.
Ocena zgłoszonych piw wymagała 3 dni pracy 20 sędziów i stewardów pod nadzorem Ziemowita Fałata, Szefa Jury i współzałożyciela Browaru PINTA. W gronie jurorów, oprócz piwowarów PINTY Pawła Masłowskiego i Bartka Ociesy, znaleźli się sędziowie piwni posiadający certyfikaty (PSPD) Polskiego Stowarzyszenia Piwowarów Domowych oraz BJCP (Beer Judge Certification Program). Każde konkursowe piwo zostało ocenione z użyciem specjalnie przygotowanej metryczki, której kopię piwowarzy otrzymają mailem. – Uwagi od sędziów w formie metryczki to jedna z największych korzyści dla uczestników każdego konkursu piwa – mówi Ziemowit Fałat.

Piwowar domowy z bonem

Najlepsi piwowarzy domowi, oprócz dyplomów i uwarzenia piwa według ich receptury w Browarze PINTA, zdobyli nagrody pieniężne w wysokości 2000 zł netto oraz zestaw 100 piw i gadżetów PINTY. Piwowarzy, którzy zajęli drugie i trzecie miejsca wygrali bony pieniężne na zakupy w piwowarskim sklepie Browamator.pl oraz zestawy piw i gadżetów PINTY.
– Miałem okazję spróbować zwycięskich piw i wszystkie prezentują bardzo wysoki poziom, wiernie oddając charakterystykę stylu. Liczymy na to, że uzyskają też dobre wrażenie wśród konsumentów piwa rzemieślniczego, promując piwowarów domowych, których imiona i nazwiska umieścimy na etykietach – podsumowuje Ziemowit Fałat, który swoją drogę do własnego browaru rzemieślniczego, założonego 10 lat temu, też zaczynał jako piwowar domowy.

Lidl potwierdza

Na majówkę sieć Lidl Polska wprowadzi do swojej oferty pierwsze z czterech piw domowych piwowarów, nagrodzonych w ramach konkursu przeprowadzonego wspólnie z Browarem PINTA..
Dla przypomnienia, piwowarzy nadsyłali swoje propozycje w ramach czterech kategorii. Milk Stout 12-14°Blg to kategoria dla tych, których atutem jest warzenie ciemnego piwa o półsłodkim finiszu. Session IPA 11-13°Blg oraz Summer Pils 11-13°Blg przygotowano dla miłośników lekkich, jasnych piw o wytrawnym smaku. Z kolei Belgian Saison 12-16°Blg to kategoria zaproponowana dla receptur na jasne, pełne piwo o charakterystycznym aromacie pochodzącym z użycia belgijskich szczepów drożdży. Możliwe było uczestnictwo we wszystkich czterech kategoriach.
Aktualnie Browar PINTA przygotowuje się do warzenia, promocji i w maju do premierowej sprzedaży pierwszego z czterech zwycięskich piw rzemieślniczych.

SANDRA WOJNAROWSKA