Fitness rozrywka czy same zakupy Po co przychodzimy do centrw handlowych 2021 4x3Coraz różniejsze atrakcje oferowane przez centra handlowe odgrywają spodziewaną rolę, ale dla klientów nadal podstawą są zakupy - zaplanowane i spontaniczne.

 

Co jest najważniejsze dla odwiedzających centra handlowe po pandemii? Według wyników najnowszego badania konsumenckiego przeprowadzonego na zlecenie Cushman & Wakefield nadrzędne dla klientów odwiedzających centra handlowe są: możliwość dokonywania zakupów na miejscu, bez korzystania z internetu oraz możliwość zrobienia spontanicznych, nieplanowanych zakupów. Najmniej ważny dla konsumentów okazuje się udział w eventach organizowanych na terenie centrum oraz korzystanie z oferty fitness.

Zakupy i... zakupy

Większość ankietowanych wśród swoich głównych motywacji do odwiedzin centrów handlowych wymieniło zakupy na miejscu (bez korzystania z internetu) oraz możliwość dokonania nieplanowanych, spontanicznych zakupów. 36% badanych wskazało, że ważna jest dla nich oferta gastronomiczna, a miejsca związane z rozrywką, jak np. kino, znajdują się wśród priorytetów 28% respondentów. Jedna czwarta wszystkich badanych wskazała także na spotkania ze znajomymi i rodziną. Eventy w galeriach handlowych oraz usługi fitness okazały się najmniej ważne dla ankietowanych.

 

co jest dla ciebie najwazniejsze kiedy odwiedzasz centra handloweGraf. materiały prasowe Cushman & Wakefield


Co ciekawe, blisko jedna trzecia zadeklarowało, że jednym z najważniejszych aspektów odwiedzin centrów handlowych jest dla nich możliwość dokonania zakupu produktów, które wcześniej oglądali w internecie, a dla nieco mniejszej grupy (30%) nadrzędna jest możliwość obejrzenia lub przymierzenia produktów, które później zamówią przez internet. Odbiór produktów zamówionych online oraz usługi kosmetyczne, takie jak fryzjer i kosmetyczka, znajdują się wśród priorytetów jednej piątej wszystkich badanych.

Gdy odwiedzam centrum handlowe...

- Badanie doskonale obrazuje, że większość klientów wróciła do centrów handlowych, głównie w celu zrobienia zakupów. Jednak, obserwując rynek, zauważamy, że miejsca sprzyjające rozrywce i wspólnemu spędzaniu czasu, jak kina, kawiarnie, czy restauracje, również cieszą się coraz większym zainteresowaniem wraz ze znoszeniem kolejnych obostrzeń i limitów – zaznacza Beata Kokeli, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield.

STEFAN LEWANDOWSKI

Analizujemy wszystko co ważne dla Twojego portfela oraz praw i obowiązków. Jeśli polubisz nas na Facebooku, każdy nowy artykuł wyświetli się na Twojej stronie zaraz po publikacji; w ten sposób nic ważnego nie umknie Twojej uwadze. Kliknij więc w ten tekst, zznajdziesz się na taszym fanpage i u gór zostanie Ci do kliknięcia boksik "polub"!