Drukuj

Dott jako pierwszy operator w Polsce wykorzysta e rowery cargo w dziaaniach serwisowych 2022 4x3W kwietniu br. do warszawskiego oddziału Dott dotarły elektryczne rowery cargo. Będą one wykorzystywane przez serwisantów w procesie wymiany baterii w e-hulajnogach.

 

Takie pojazdy są już używane w innych europejskich miastach, takich jak Paryż, Rzym czy Bruksela i okazały się jednym z głównych czynników, które w 2021 r. pomogły firmie zmniejszyć emisję dwutlenku węgla na kilometr o 48% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Dott, by dostarczać najwyższą jakość i bezpieczeństwo przejazdów, dąży do 100% prowadzenia działalności we własnym zakresie. Firma posiada własny warsztat, w którym wyszkoleni specjaliści zajmują się serwisem i naprawą e-pojazdów marki.

Wymienne baterie w hulajnogach zrobiły rewolucję

Zastosowanie wymiennych baterii w e-hulajnogach radykalnie zmieniło działania operacyjne firmy. Wcześniej Dott umieszczał po prostu wszystkie e-pojazdy w większych samochodach typu van i przewoził je na obrzeża miasta, aby naładować każdy z nich w warsztacie. Teraz pracownicy będą mogli również poruszać się po mieście elektrycznymi rowerami i wymieniać rozładowane baterie na miejscu. Taka zmiana procesu nie tylko wpływa na koszty operacyjne, ale przede wszystkim zwiększa dostępność e-hulajnóg dla użytkowników. Dott planuje maksymalnie wykorzystać zeroemisyjność nowych pojazdów, więc przy ich użyciu będzie również wykonywał niewielkie relokacje czy porządkowanie przewróconych e-hulajnóg.

 

dott2Fot. materiały prasowe Dott


- W Dott stale szukamy sposobów na ulepszanie procesów operacyjnych oraz zmniejszanie naszego wpływu na środowisko. Wymienianie baterii w e-hulajnogach przy pomocy elektrycznych rowerów cargo wpływa na realizację naszych ambitnych celów – zarówno tych środowiskowych, jak i biznesowych. Już od dłuższego czasu wykorzystujemy je na zachodnich rynkach, gdzie świetnie sprawdzają się w miejskich ekosystemach. Ich rozmiar, łatwość obsługi oraz napęd elektryczny sprawiają, że idealnie sprawdzają się w tym zadaniu – komentuje Borys Pawliczak, dyrektor generalny Dott w Polsce.
Pojazdy zostały zaprojektowane według indywidualnych potrzeb Dott i wyprodukowane przez polską firmę. Serwisanci Dott wykorzystują e-rowery cargo już od kilku sezonów w takich miastach jak Bruksela, Liege, Paryż, Lyon, Bordeaux, Marsylia, Bonn, Koln, Londyn, Helsinki, Mediolan, Turyn, Rzym.

Jednoślady na rzecz mniejszego śladu węglowego

W 2021 r. Dott zredukował emisję CO2 o 40%, a także z sukcesem wprowadził nowe narzędzie do jej monitoringu. Pochodzące z niego szczegółowe dane pozwalają firmie mierzyć wpływ prowadzonych inicjatyw na zmniejszanie śladu węglowego.

 

dott Fot. materiały prasowe Dott


Środowisko i wpływ społeczny są podstawą każdej decyzji biznesowej w Dott. Firma pracuje nad ponownym wykorzystywaniem, przetwarzaniem lub recyklingiem wszystkich używanych pojazdów, a jej celem jest przekroczenie pięcioletniego okresu ich eksploatacji. Dott stawia na elektryczną flotę logistyczną i energię odnawialną we wszystkich lokalizacjach, w których działa. Firma ściśle współpracuje z lokalnymi społecznościami, by oferować równomierne rozłożenie pojazdów we wszystkich obszarach, a komunikując się z lokalnymi organizacjami, pomaga w ulepszaniu infrastruktur miast.

SANDRA WOJNAROWSKA

Analizujemy wszystko co ważne dla Twojego portfela oraz praw i obowiązków. Jeśli polubisz nas na Facebooku, każdy nowy artykuł wyświetli się na Twojej stronie zaraz po publikacji; w ten sposób nic ważnego nie umknie Twojej uwadze. Kliknij więc w ten tekst, zznajdziesz się na taszym fanpage i u gór zostanie Ci do kliknięcia boksik "polub"!