Teraz auto elektryczne Siemens uruchomi pierwsz stacj ultraszybkiego adowania w sieci publicznej 2022 4x3Przyspieszenia tempa rozwoju infrastruktury szybkiego ładowania. SICHARGE-D Siemensa to pierwsza ultraszybka stacja ładowania Siemensa w sieci publicznej. Jest ona jest setnym urządzeniem operatora NOXO ENERGY, ale pierwszym z mocą aż do 150 kW.

 

Siemens wraz z firmą stacjeladowania.com uruchomił na śląskim odcinku autostrady A1 pierwszą stację szybkiego ładowania w sieci publicznej. SICHARGE-D to jednocześnie setna stacja operatora NOXO ENERGY, pierwsza - ultraszybka.

Lokowane w lokalizacjach docelowych

Urządzenia wspierające szybkie i ultraszybkie ładowanie prądem stałym (DC) są przyszłością elektromobilności. Pozwalają na pełne ładowanie pojazdu w czasie kilkukrotnie krótszym niż za pomocą wolnych ładowarek prądu przemiennego AC (o mocy mniejszej lub równej 22 kW).
- W wielu lokalizacjach sieci NOXO. można spotkać stacje Siemensa SICHARGE AC22, które są bardzo chwalone za bezawaryjność i ciekawe wzornictwo. Stacje AC doskonale się wpisują w koncepcję sieci tzw. lokalizacji docelowych, w których kierowcy pozostają na dłużej i mogą spokojnie naładować auto na dalszą podróż. Tym razem, w ramach uruchamiania naszej setnej lokalizacji, dzięki współpracy z Elocity i właścicielami stacji Shell Bełk, udostępniamy naszym klientom kolejne 4 stanowiska do ładowania aut elektrycznych, w tym dwa ultraszybkie. - komentuje Jakub Bańkowski, współzałożyciel NOXO ENERGY.

Dużo elektryków, mniej ładowarek

W ciągu kilku lat park osobowych samochodów z napędem elektrycznym w Polsce zwiększył się niemal ośmiokrotnie, podczas gdy sieć ogólnodostępnych stacji ładowania zaledwie trzykrotnie. Komisja Europejska szacuje, że do 2030 roku w całej UE potrzeba będzie co najmniej 3 milionów dodatkowych punktów ładowania samochodów elektrycznych.
- Polski rynek pojazdów elektrycznych rozrasta się coraz bardziej dynamicznie. Popularyzacja elektromobilności wymaga jednak znacznego przyspieszenia rozbudowy infrastruktury szybkiego ładowania, tak by docelowo przypominała ona obecną sieć stacji benzynowych - wyjaśnia Maciej Zieliński, prezes zarządu Siemens Polska.

Każda nowa stacja to mocny argument

Każda nowa stacja zagęszcza sieć infrastruktury i przyczynia się do promocji elektromobilności w Polsce. Dla użytkowników samochodów elektrycznych przekłada się to na zwiększoną dostępność i przystępność ładowania. Ultraszybkie stacje pozwalają skrócić czas ładowania nawet do kilkunastu minut.

 

siemens Fot. materiały prasowe Siemens Polska


- SICHARGE-D Siemensa jest jedną z najnowocześniejszych stacji na rynku, z najwyższą w swojej klasie, 96-procentową wydajnością. Modułowa budowa umożliwia skalowalność urządzenia i jego dostosowywanie do zmieniających się standardów rynkowych - zarówno pod względem liczby stanowisk ładowania równoległego, jak i dostępnej mocy. Obecnie z szybkiego ładowania w przypadku SICHARGE D mogą korzystać dwa pojazdy elektryczne jednocześnie. Pobierana jest wtedy moc maksymalnie do 300 kW z każdego punktu ładowania prądem stałym. Dzięki możliwości dodania kolejnych dystrybutorów możliwe jest jednoczesne ładowanie aż czterech pojazdów w tym samym czasie. Dodatkowy, piąty samochód może ładować się z gniazda AC. - mówi Łukasz Bancarzewski, specjalista ds. rozwoju biznesu w Siemens Polska, ekspert w dziedzinie elektromobilności i infrastruktury ładowania.

Węzeł Rybnik zaprasza

- Stacja zlokalizowana przy węźle Rybnik oferuje obecnie moc minimalną, ale w razie zapotrzebowania może ona zostać zwiększona, i to w ciągu zaledwie kilku godzin. Nasze stacje cechują się ponadto wysokim bezpieczeństwem cybernetycznym i funkcjonalnym. Intuicyjny interfejs ułatwia obsługę. Pomyśleliśmy także o osobach ze specjalnymi potrzebami. Możliwość regulacji wysokości dotykowego wyświetlacza zwiększa dostępność i komfort obsługi menu. - dodaje Łukasz Bancarzewski.
- Nasze urządzenia pozwalają na maksymalnie efektywne wykorzystanie dostępnej mocy. W przypadku równoległego ładowania kilku pojazdów moc zostaje automatycznie podzielona w taki sposób, aby zoptymalizować czas ładowania. Dynamiczny i inteligentny podział mocy ładowania (DPA) umożliwia wykorzystanie pełnego potencjału stacji – uzupełnia Mariusz Kondraciuk, dyrektor branży Smart Infrastructure w Siemens Polska.
Nowoczesna technologia pozwala na redukcję hałasu generowanego przez urządzenie, optymalne zagospodarowanie terenu i elastyczne dostosowanie designu do potrzeb operatora. Od stycznia 2022 r. nowa jednostka biznesowa Siemens Smart Infrastructure E-Mobility rozwija usługi w sektorze ładowania pojazdów elektrycznych - zarówno dla odbiorcy publicznego, prywatnego, jak i zajezdni flotowych. Do końca 2023 r. firma planuje dostarczyć na polski rynek sto stacji szybkiego i ultraszybkiego ładowania.

STEFAN LEWANDOWSKI

Analizujemy wszystko co ważne dla Twojego portfela oraz praw i obowiązków. Jeśli polubisz nas na Facebooku, każdy nowy artykuł wyświetli się na Twojej stronie zaraz po publikacji; w ten sposób nic ważnego nie umknie Twojej uwadze. Kliknij więc w ten tekst, zznajdziesz się na taszym fanpage i u gór zostanie Ci do kliknięcia boksik "polub"!