zlot 400 x 300Przybywa samochodów elektrycznych, ale równie szybko rośnie grono ich zwolenników. Bo jazda elektrykiem to nie tylko ekologia i oszczędność, ale nowy styl życia, a zmiany są częścią naszej drogi do szczęścia.

 

EV Klub Polska już po raz drugi zelektryfikował Łódź. W sobotę 10 września przez ulice miasta przejechało ponad 100 samochodów elektrycznych. Zeroemisyjna kawalkada liczyła ok. kilometra. W imprezie wzięły udział pojazdy osobowe i dostawcze, a nawet elektryczny autobus! Zlot stanowi preludium do największego wydarzenia branży e-mobility w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – Kongresu Nowej Mobilności.

Sympatycy elektrycznej motoryzacji

Największa w kraju organizacja zrzeszająca użytkowników i sympatyków elektrycznej motoryzacji – Fundacja EV Klub Polska – już po raz drugi zorganizowała w Łodzi zlot pojazdów elektrycznych. Wydarzenie przyciągnęło rekordową liczbę uczestników z całej Polski.

 

zlot1 Fot materiały prasowe Fundacji EV Klub Polska


– Od początku 2022 r. liczba osób zrzeszonych w EV Klub Polska zwiększyła się ponad dwukrotnie, do prawie 5 tys. O rosnącej popularności pojazdów zeroemisyjnych w naszym kraju świadczy również frekwencja na zlocie, która przekroczyła 100 pojazdów. To niewątpliwy sukces i motywacja do organizowania kolejnych wydarzeń tego typu – powiedział Łukasz Lewandowski, Prezes Fundacji EV Klub Polska.

Rajd ze Szczecina i Przemyśla

Niektórzy kierowcy samochodów elektrycznych, którzy przybyli na zlot musieli pokonać setki kilometrów, by dotrzeć do Łodzi z odległych miejsc Polski, a nawet z zagranicy. Nie zabrakło użytkowników, którzy przyjechali z Niemiec (ok. 1000 km do Łodzi), czy nawet Holandii (ok. 1100 km). Sumarycznie, ponad połowa uczestników zlotu pokonała w drodze do Łodzi ponad 15 000 km, co pozwoliło na ograniczenie emisji CO2 o niemal 1500 kg.

 

zlot2Fot materiały prasowe Fundacji EV Klub Polska


– Liczba uczestników zlotu potwierdza, że dla samochodów elektrycznych dłuższe podróże nie są już problemem. Rosną zarówno zasięgi EV, jak i moce ładowania oraz liczba stacji ładowania. Jeszcze dekadę temu pojazdy zeroemisyjne mogły przejechać maksymalnie ok. 250-350 km na jednym ładowaniu. Dziś średni zasięg osobowych samochodów całkowicie elektrycznych dostępnych na Polskim rynku wynosi ok. 4o0-500 km. Systematycznie zwiększa się też liczba szybkich i ultraszybkich stacji ładowania. – dodaje Łukasz Lewandowski, Prezes Fundacji EV Klub Polska.

Parada jakiej Łódź wcześniej nie widziała

Uczestnicy zlotu wystartowali z ul. Piotrkowskiej i przejechali w dwóch kolumnach ulicami: Mickiewicza, Włókniarzy, Drewnowską, Zachodnią oraz Ogrodową w kierunku mety, czyli Rynku Manufaktury. O godzinie 13 rozpoczęła się Manufaktura Elektromobilności, którą otworzyli Adam Wieczorek, Wiceprezydent Miasta Łódź oraz Łukasz Lewandowski, Prezes Fundacji EV Klub Polska. Na terenie obiektu odbyły się prelekcje z użytkownikami i praktykami zeroemisyjnego rynku. Zaprezentowano ponadto szereg najnowszych modeli samochodów elektrycznych dostępnych na polskim rynku.

 

zlot3Fot materiały prasowe Fundacji EV Klub Polska


– Manufaktura Elektromobilności była idealnym miejscem, by szerokiej publice przekazać wiedzę oraz doświadczenia użytkowników samochodów elektrycznych. Ich opinie to bezcenna wiedza, dzięki której zarówno przedstawiciele branży jak i administracji publicznej mają szansę dowiedzieć się, jakich zmian prawnych, legislacyjnych i infrastrukturalnych oczekują przyszli i obecni kierowcy pojazdów zeroemisyjnych w Polsce – podsumowuje Łukasz Lewandowski, Prezes Fundacji EV Klub Polska.

Elektromobilni na kongresie

Zlot samochodów elektrycznych stanowił wstęp tegorocznej do edycji Kongresu Nowej Mobilności – największego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenia branżowego w całości poświęconego e-mobility, które odbywał się w łódzkiej Manufakturze w dniach 12-14 września 2022 r.

 

zlot4

Fot materiały prasowe Fundacji EV Klub Polska

 

Organizatorem Kongresu jest Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz Miasto Łódź. Rekordowej frekwencji ponad 1500 polskich i zagranicznych praktyków rynku, przedstawicieli administracji centralnej, samorządów oraz firm z całego łańcucha wartości elektromobilności, pokazuje jaka jest ranga nie tylko imprezy, ale i waga idei elektromobilności.

STEFAN LEWANDOWSKI