ehandelEmpik, kojarzący się głównie z molochem, w którym można kupić gazety, książki, płyty, perfumy, zabawki i co tylko jeszcze na myśl przyjdzie, w ostatnich latach mocno się przeobraża, pozytywnie ustawiając się także do klientów niszowych: miłośników książek w starym stylu czy lubiących tradycyjne sklepy z galanterią papierniczą. Nie zapominając, że przyszłość handlu to e-commerce, stara się nawiązać do tradycji z drugiej połowy minionego wieku gdy jego protoplasta, czytający się wówczas jako  (klub) Międzynarodowej Prasy i Książki, skupiał środowiska intelektualne dużych metropolii i małych miasteczek.

Na mapie Polski w 2018 roku pojawiło się w sumie 10 Empików w modelu Future Store. Zadebiutował również zupełnie nowy format dedykowany mniejszym miejscowościom (do 25 tys. mieszkańców). To sklepy o powierzchni 120-150 m kw. – dla porównania standardowy salon ma powierzchnię minimum 200mkw. Wystrój nie różni się od standardowego formatu, a w ofercie klienci znajdą wszystkie kategorie produktów charakterystycznych dla Empiku: książki, płyty, filmy, prasę, gry multimedialne, planszówki, zabawki edukacyjne, produkty papiernicze i kreatywne, a także bilety na różne wydarzenia. Czyli wszystko to, co pozwala ciekawie spędzać czas i rozwijać pasje. 

Ponadto - punkt odbioru paczek z Empik.com, który zapewni darmową dostawę, a tym samym dostęp do jeszcze szerszej oferty online.

W Empik mini można również odbierać zamówienia z Empik Foto.

Mole książkowe z własną księgarnią

Mole Mole, czyli księgarnie w stylu slow okazały się doskonałym formatem, który docenili klienci.

Młody brand w niespełna dwa lata (od maja 2017) niemal podwoił liczbę lokalizacji i 2018 rok zamknie z 38 sklepami. Grupa planuje kolejne otwarcia księgarń pod żółtym szyldem także w przyszłym roku.

 

Wiesz, że podwyżka płacy minimalnej może wpłynąć także na wysokość Twoich dochodów. Dlaczego? Bo zależy od niej wiele świadczeń i dodatków. KLIKNIJ w ten tekst i sprawdź więc czy podwyżka płacy minimalnej o ponad 7 proc. zmieni też coś w Twoim budżecie domowym.

 

Papiernik zawsze pod ręką

W ubiegłym roku premierę miał też pilotażowy projekt Papiernik by Empik – czyli koncept małych sklepów z artykułami papierniczymi, szkolnymi, biurowymi i kreatywnymi wzbogacony o pozycje z list bestsellerów Empiku.

W papierniku klienci znajdą także gry i zabawki, co sprawia, że jest to lokalna kopalnia pomysłów na prezent – nie tylko tych na ostatnią chwilę. W ciągu 12 miesięcy otwarto 9 lokalizacji zarówno przy ulicach, jak i w mniejszych centrach handlowych m.in. w Warszawie, Legionowie, Gdańsku i Poznaniu. W 2019 roku test tego formatu będzie kontynuowany.

Online daje już co trzecią złotówkę 

– Tempo ekspansji sieci stacjonarnej zostanie utrzymane w kolejnych latach – do 2023 roku planujemy zwiększyć liczbę salonów Empik do około 370 – mówi Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik. I dodaje – Rok 2018 był dla nas bardzo udany również pod względem rozbudowy kanałów online oraz digital, z których przychody sięgają już 30 proc. Oprócz bardzo dynamicznego rozwoju Empik.com, w minionym roku postawiliśmy też na wzmocnienie modeli subskrypcyjnych oraz digitalowego ekosystemu Grupy. W ramach EmpikGO uruchomiliśmy pierwsze abonamenty, wystartował projekt Empik Bilety oraz poprzez nowo powstałą spółkę Empik Ventures zainwestowaliśmy w rozwiązanie do tzw. event discovery – aplikację Going. Wszystko po to, aby inspirować 3,8 mln uczestników programu Mój Empik do ciekawego spędzania wolnego czasu i realizowania pasji. Możemy też obiecać, że w tym roku będzie się działo jeszcze więcej.

JAN BORSKI

Chcesz zarabiać na nadwyżkach i nie przepłacać przy zakupach? Myślisz o własnym biznesie lub już go robisz? Chcesz wiedzieć co dzieje się na rynkach, co piszczy w prawie i dokąd zmierza gospodarka? Dobrze trafiłeś, kliknij w ten tekst, polub nas na Facebooku i będziesz najlepiej i najszybciej poinformowany!