marzeniaDoskonale wiedzą, jak wykorzystać swoje pięć minut. Kariera w show biznesie jest kapryśna i trudno przewidzieć, kiedy światła reflektorów zwrócą się w inną stronę. Dlatego wiele przezornych gwiazd, będąc na fali popularności, postanawia założyć biznes, np. własny sklep internetowy.

 

Przykłady zagranicznych artystów i osób związanych z szeroko rozumianą popkulturą można mnożyć. Okazuje się, że niektórzy celebryci mają wyjątkową żyłkę do biznesu.

Świat daje przykład

Czołową przedstawicielką jest Kim Kardashian. Jest właścicielką kilku marek, m.in. odnoszącej spektakularne sukcesy - KKW Beauty. Pierwsze kosmetyki firmy o wartości 13,5 mln dolarów sprzedano w dniu, w którym pojawiły się na rynku. KKW Fragrance, drugi projekt Kim Kardashian, także przyniósł celebrytce imponujące zyski. Pierwszego dnia sprzedaży, klienci kupili perfumy za cenę 10 mln dolarów!

Marki zapachowe to popularny trend wśród gwiazd. Własnymi perfumami może się pochwalić m.in. Antonio Banderas, Jennifer Lopez, Beyonce, Sarah Jessica Parker czy nasza rodzima ikona mody Anja Rubik.

Światowe nazwiska nie tłumią w sobie swojej kreatywności. Tworzą marki i rządzą w e-commerce w różnych branżach. Firma Jessicy Alby - Honest Co., produkuje naturalne produkty dla dzieci, od ekologicznych pieluch po niealergizujące kosmetyki. Aktor Ryan Reynolds postanowił zaangażować się w przemysł alkoholowy i został współwłaścicielem Aviation Gin, a najbardziej znana stand-uperka, Ellen DeGeneres stworzyła markę odzieżową i wyposażenia wnętrz ED by Ellen.

Co sprzedają polscy celebryci?

Polskie gwiazdy nie pozostają w tyle i także otwierają swoje internetowe sklepy. Wiele z nich nie ogranicza się jedynie do sprzedaży koszulek i gadżetów z autografem. Przykładem jest wokalistka i autorka tekstów Honorata Skarbek. W swoim sklepie Sunsetshop.pl, zbudowanym na platformie Shoper, sprzedaje ubrania odzwierciedlające jej dziewczęcy i podążający za aktualnymi trendami styl.

Kolejnymi celebrytami wyznaczającymi trendy są modele Rafał Jonkisz i Sebastian Chłodnicki. Panowie są właścicielami streetware’owej marki Balmora. Ich e-sklep oferuje ubrania dla mężczyzn, którzy cenią sobie niezobowiązujący look i świetną jakość. Panowie dokładają wszelkich starań, aby każdy element kolekcji był dopracowany w najmniejszym szczególe. Wszystkie ubrania są tworzone w Polsce.

Balmora zna każdy

- Marka Balmora powstała z naszego zainteresowania modą streetwear’ową oraz chęci sprawdzenia się w tej branży. Zdecydowaliśmy się na sklep internetowy ponieważ daje możliwość zakupu naszych produktów z każdego miejsca w Polsce. Sami odpowiadamy głównie za projektowanie oraz marketing firmy. Na samym początku tworzenia marki Balmora, założyliśmy, że chcemy budować w 100 procentach polską markę. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z naszymi rodzimymi szwalniami i polskimi konstruktorami. Cieszymy się, że zainteresowanie naszą marką jest coraz większe. Na razie skupiamy się rozwoju sprzedaży on-line, ale otrzymujemy coraz więcej zapytań dotyczących sklepów stacjonarnych. Otwarcie ich będzie naturalną kontynuacją naszych działań - opowiadają Rafał Jonkisz i Sebastian Chłodnicki, twórcy sklepu Balmora.

Biznes na siostrzane ręce

Sukces w internetowym biznesie odnoszą też siostry Mannei. W ich sklepie Sin by Mannei sisters sprzedają biżuterię. Założycielki sklepu są znane z doskonałego wyczucia panujących trendów, dlatego też ich biżuteryjne kolekcje świetnie wpisują się w nowoczesny styl, pasujący do młodych i pewnych siebie kobiet.

- Media chętnie przedstawiają życie znanych osób jako niekończącą się imprezę, podczas gdy w rzeczywistości wiele gwiazd estrady czy ekranu bardzo intensywnie pracuje. Prowadzenie biznesu w sieci wbrew pozorom też wymaga zaangażowania. Jednak decydując się na oprogramowanie w modelu SaaS, właściciel ma ułatwione zadanie. Dostęp do sklepu jest zdalny na zasadzie wynajmu oprogramowania. Wiele zadań m.in. hosting, domena, integracja z systemami płatności, prowadzenie kampanii reklamowych obsługiwanych jest przez dostawcę. Sprzedawca może skupić się na najważniejszym elemencie, czyli sprzedaży - wyjaśnia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Sztuka w sieci

Sklep internetowy na platformie Shoper prowadzi też Andrzej Mleczko. Artysta ma także swój sklep stacjonarny w Krakowie, ale dzięki sprzedaży internetowej może docierać ze swoimi dziełami do fanów w całej Polsce. Prace Mleczki można także zamawiać z autografem twórcy, dzięki czemu nabywcy mają poczucie indywidualnej obsługi i bezpośredniego kontaktu z idolem.

Plakacista Andrzej Pągowski, twórca m.in. kultowych plakatów do filmów Kieślowskiego, a także takich, jak “Kler” czy “Miś” prowadzi w internecie swoją galerię. Znajdziemy w niej nie tylko szeroki wybór najpopularniejszych plakatów, ale także grafiki i obrazy artysty.

Kayah, popularna wokalistka i producentka muzyczna założyłą wytwónię płytową Kayax z myślą o wydawaniu w niej własnych płyt, jednak szybko pod jej szyldem zaczęły ukazywać się ukazywać albumy innych artystów. Powiązany z nią Sklep z Muzyką oferuje płyty najlepszych polskich wykonawców (m.in. Kasi Nosowskiej, Moniki Brodki, Marii Peszek, Artura Rojka, Zakopowera czy The Dumplings) w wersjach zwykłych, kolekcjonerskich i na trudno dostępnych na rynku płytach winylowych, a także powiązane z artystami akcesoria.

- T-shirty z nadrukami wydają się zwykle najprostszym sposobem na zmonetyzowanie medialnej popularności influencera lub celebryty, przynajmniej na początku e-commerce’owej działalności. Z tego powodu to rozwiązanie wybierane jest dość często i w efekcie powoli mamy przesyt koszulkowych biznesów ze znaną twarzą. Na dłuższą metę skuteczniejszą strategią okazuje się znalezienie asortymentu pasującego do wykreowanej marki osobistej - zauważa Oliwia Tomalik.

SANDRA WONAROWSKA

 Chcesz mieć błyskawiczne informacje i użyteczne porady z zakresu finansów osobistych, prowadzenia własnej firmy lub gospodarki? Kliknij w ten tekst, znajdziesz się na naszej stronie na Facebooku, polub ją, a wszystkie nowości automatycznie będą wyświetlać się na Twojej osi czasu. Zrób to!