coca cola 400 x 300Coca-Cola Polska rozpoczyna nową kampanię: Otwarci jak nigdy. To pierwsza kampania od chwili wybuchu epidemii COVID-19, która tak bardzo zmieniła świat. Tę nową kampanię reklamową otwiera George The Poet i jego poruszający manifest.

 

W kwietniu tego roku Coca-Cola tymczasowo zawiesiła wszystkie planowane działania marke¬tin-gowe. Jednocześnie przekierowała swoje zasoby do lokalnych społeczności oraz na wsparcie partnerów handlowych. The Coca-Cola Company – wraz z partnerami i Fundacją Coca-Cola w Atlancie – zobowiązała się do przekazania ponad 100 mln dolarów na całym świecie na rzecz organizacji prowadzących lokalne działania pomocowe.

Wsparcie dla szpitali i strażaków

W trakcie pierwszych miesięcy pandemii wsparcie firm systemu Coca-Cola w Polsce dotarło do szpitali i służb (m. in. medycznych i straży pożarnej oraz za pomocą Funduszu Interwencyjnego WOŚP), a także objęło blisko 5 000 lokali gastronomicznych w całym kraju, a szacowana wartość tych działań wyniosła 7,5 mln złotych.
Dziś Coca-Cola powraca z nową kampanią, opracowaną przez agencję 72andSunny Amsterdam – Otwarci jak nigdy (Open Like Never Before), która rozpoczyna nową erę zmian kulturowych i społecznych.

Open Like Never Before

Kampanię otwiera poruszający manifest, napisany specjalnie dla Coca-Cola przez George’a The Poet, wielokrotnie nagradzanego artystę słowa mówionego. W polskiej wersji spotu głosu użyczył Gamou Fall – model, aktor filmowy i teatralny, związany m.in. z Teatrem Polskim w Poznaniu.

 

coca Open like never before 750 x 421


Fot. materiały prasowe Coca-Cola Polska

 

Manifest podkreśla wagę nowych możliwości, które odkrywamy w konsekwencji lockdownu. To wezwanie, abyśmy wszyscy stali się „otwarci jak nigdy wcześniej” – abyśmy doceniali wszystko, co nas otacza. Słowa George'a zachęcają nas do otwartości na zmiany, do spojrzenia na świat i na siebie z różnych perspektyw, a także do odkrywania nieznanych dotychczas możliwości w tej „nowej normalności”.
– Kampania „Otwarci jak nigdy” opiera się na przekonaniu, że nie musimy się cofać do starej normalności. Zamiast tego wszyscy możemy ruszyć do przodu i sprawić, by świat stał się nie tylko inny, ale i lepszy – podkreśla Kaija Kevvai, Senior Brand Manager marki Coca-Cola. – Ta kampania stanowi również wsparcie i uhonorowanie naszych partnerów handlowych, jakże ważnych w lokalnych społecznościach – hoteli, kawiarni, restauracji – z których wiele po bardzo trudnym dla branży okresie ponownie będzie przyjmować gości.

Wsparcie lokalnych hoteli, kawiarni i restauracji

Ogłoszenie manifestu poprzedza uruchomienie długotrwałego programu działań na poszczególnych rynkach przez cały rok – aż do 2021. Wiele spośród tych aktywności skupi się na wsparciu przeznaczonym dla lokalnych hoteli, kawiarni i restauracji – to właśnie one są siłą napędową lokalnych społeczności, a teraz ponownie otwierają swoje drzwi.
Wyżej wspomniane działania obejmować będą między innymi kanały digital, social media, nośniki zewnętrzne, radio oraz telewizję. Ponadto firma wesprze partnerów HORECA (kawiarnie i restauracje) swoimi zasobami i wiedzą w tworzeniu własnego przekazu reklamowego. Dzięki specjalnej platformie internetowej partnerzy programu będą mogli tworzyć sponsorowane przez firmę Coca-Cola, dopasowane do własnych potrzeb reklamy, a następnie rozpowszechniać je w mediach społecznościowych. To działanie pomoże zakomunikować, że lokale zostały znowu otwarte i przyjmują gości. Wsparciem tym objętych zostanie ponad 1500 kawiarni i restauracji.
Dalsze działania w ramach kampanii Otwarci jak nigdy (#OtwarciJakNigdy) polegać będą na zaangażowaniu wszystkich konsumentów. To zaproszenie do opowiedzenia sobie nawzajem i całemu światu, w jaki sposób chcielibyśmy się zmienić i co oznacza być otwartym jak nigdy.

OLGA DANIELEWICZ

Analizujemy wszystko co ważne dla Twojego portfela oraz praw i obowiązków. Jeśli polubisz nas na Facebooku, każdy nowy artykuł wyświetli się na Twojej stronie zaraz po publikacji; w ten sposób nic ważnego nie umknie Twojej uwadze. Kliknij więc w ten tekst, zznajdziesz się na taszym fanpage i u gór zostanie Ci do kliknięcia boksik "polub"!