paczkomat 400 x 300W tym roku polski rynek e-commerce odnotuje najwyższy wzrost od kilkunastu lat, co w połączeniu z niskimi prognozami dla sprzedaży detalicznej ogółem sprawi, że udział sprzedaży internetowej znacząco wzrośnie. Jak wynika z badań Gemius Polska zakupy online robi już 73% polskich internautów.

 

Jak wynika z raportu PMR „Handel internetowy w Polsce 2020. Analiza i prognozy rozwoju rynku e-commerce na lata 2020-2025” rynek e-commerce w Polsce w najbliższych trzech latach będzie rósł w tempie dwucyfrowym. Według szacunków PMR jeszcze w 2019 r. rynek handlu internetowego w Polsce wart był ponad 61 mld zł. Stanowił prawie 11% całego rynku handlu detalicznego, a w 2025 r. udział ten sięgnie prawie 20%. Tak szybki wzrost będzie spowodowany COVID-19.

Premia za inwestowanie w e-handel

Katalizatorem tej dynamicznej zmiany jest pandemia, ale nie oznacza to, że polskie firmy nie inwestowały już wcześniej w e-commerce. W ostatnich miesiącach rynek odnotowuje najwyższy wzrost od kilkunastu lat – prawie 26% rok do roku. Eksperci przekonują, że koronawirus będzie miał długoterminowy pozytywny wpływ na sektor e-commerce, a nawet najbardziej sceptyczni konsumenci będą zmuszeni porzucić fizyczne sklepy w odpowiedzi na ograniczenia związane z pandemią.
Te rynkowe zmiany to ostatni dzwonek dla wielu firm, żeby przystosować się do nowych realiów handlu. Internauci w sieci kupują wszystko. Od środków pierwszej potrzeby, przez odzież i obuwie, kosmetyki, dobra luksusowe, samochody czy w końcu usługi finansowe i ubezpieczeniowe. Tak szerokie spektrum zakupów online pokazuje, że konsumenci przestali obawiać się o bezpieczeństwo zakupów i cenią sobie przede wszystkim komfort i wygodę. Mogą z dowolnego miejsca i o każdej porze odwiedzić sklep internetowy i w kilka chwil kupić wybrany towar oraz skorzystać z usług dodatkowych – atrakcyjnego finansowania czy ubezpieczenia, konfiguracji sprzętu oraz personalizacji.

Sklep łatwy w obsłudze

Zwiększająca się świadomość konsumentów powoduje, że oczekują oni od marek łatwej i intuicyjnej obsługi sklepu internetowego, błyskawicznej dostawy, możliwości zwrotu towaru i bezpieczeństwa transakcji oraz swoich danych. Firmom nie pozostaje nic innego jak dostosować się do tych wymagań.
Na rynku dostępnych jest kilka rozwiązań, które spełniają oczekiwania współczesnych konsumentów. Jednym z nich jest zaprojektowana i stworzona przez Grupę Komputronik platforma NetCorner. To rozwiązanie usprawniające obsługę klienta, dynamizujące sprzedaż oraz zwiększające konkurencyjność firmy. Jest ono kompatybilne z systemami zewnętrznymi i ułatwia zarządzanie e-sklepem. Dzięki wdrożeniu platformy marki zyskują wiele korzyści, m.in.:
Netcorner to rozwiązanie o wielu odsłonach B2B/B2C mogących się różnic layoutem, założeniami biznesowymi i funkcjonalnościami, ale zarządzane za pomocą jednego panelu administracyjnego.

Analizujemy wszystko co ważne dla Twojego portfela oraz praw i obowiązków. Jeśli polubisz nas na Facebooku, każdy nowy artykuł wyświetli się na Twojej stronie zaraz po publikacji; w ten sposób nic ważnego nie umknie Twojej uwadze. Kliknij więc w ten tekst, zznajdziesz się na taszym fanpage i u gór zostanie Ci do kliknięcia boksik "polub"!


Posiada zaawansowany system zarządzania kosztami transportu biorący pod uwagę rodzaj produktu, rozmiar, wagę oraz ilość. Dodatkowo system obsługuje progi cenowe zależne od wartości zamówienia oraz mechanizm darmowej dostawy
System wielu koszyków mogących służyć za szablon zakupów lub do dzielenia zamówień ze względu na typ produktów (rozdzielanie produktów, które nie mogą być wysłane razem).

 STEFAN LEWANDOWSKI

 

Analizujemy wszystko co ważne dla Twojego portfela oraz praw i obowiązków. Jeśli polubisz nas na Facebooku, każdy nowy artykuł wyświetli się na Twojej stronie zaraz po publikacji; w ten sposób nic ważnego nie umknie Twojej uwadze. Kliknij więc w ten tekst, zznajdziesz się na taszym fanpage i u gór zostanie Ci do kliknięcia boksik "polub"!