Rynek sztuki W Warszawie powstanie pierwsza w tej czci Europu cyfrowa galeria multimedialna 4x3 2021Zapowiada siię ciekawa inwestycja. Digital art, połączenie kultury i cyfrowego świata. Już w 2022 roku w Warszawskiej  Fabryce Norblina, Art Box Gallery SA otworzy pierwszą w Polsce galerię w pełni multimedialną– Art Box Experience. Spółka zapowiada też emisję crowdfundingową. Założona m.in. przez Piotra Sikorę (współproducent „Katedry”, „Wiedźmina”) spółka Art Box Gallery SA chce pozyskać finansowanie od inwestorów społecznościowych na realizację części prac przy projekcie. Dotychczasowe inwestycje wyniosły ponad 3 mln zł. Kampanię wspierać będzie Crowdway.

 

 

Galeria u Norblina

Art Box Experience będzie pierwszą w pełni cyfrową przestrzenią kulturalno-rozrywkową w Polsce i regionie Europy Środkowej i Wschodniej.
Podobne, lecz nie tak nowoczesne cyfrowe galerie działają w Paryżu, Nowym Jorku czy Tokio. Prace wykończeniowe w zrewitalizowanej Fabryce Norblina przy ul. Żelaznej 51/53 w Warszawie rozpoczną się jesienią br. Pierwsze wystawy ruszą już w I kwartale 2022 roku.

Jedyny taki projekt w regionie

Przestrzeń oparto na autorskim projekcie rozwiązań systemowych, umożliwiających stworzenie wrażenia mobilnej, żywej przestrzeni multimedialnej w fizycznej lokalizacji. Odpowiada za niego Piotr Sikora, założyciel Art Box Gallery SA, współzałożyciel studia Platige Image. Był m.in. współproducentem animacji i postprodukcji nominowanej do Oscara „Katedry” czy serialu „Wiedźmin” dla Netflixa.

 

ArtBox 01
Fot materiały prasowe Art Box Experience

 

– Projekt zaoferuje gościom wyjątkowe doświadczenia przez kombinację nowoczesnych technik animacji prezentowanych w pomieszczeniach 360, zbudowanych z nowoczesnych ekranów projekcyjnych i wzbogaconych o ścieżkę dźwiękową. Za pomocą pierwszego na świecie zautomatyzowanego systemu podnoszonych ekranów możemy w pełni rekonfigurować przestrzeń Art Box Experience – powiedział Piotr Sikora.

Pierwsze cyfrowe wystawy

Usytuowana w centrum Warszawy galeria stwarzać będzie innowacyjną formę doświadczeń sensorycznych. Cyfrowy charakter ekspozycji pozwoli na prezentację dowolnego repertuaru o różnorodnej tematyce edukacyjnej i rozrywkowej. Pierwsze projekcje obejmą m.in. wystawę „Retro Warszawa” na bazie archiwalnych filmów i zdjęć stolicy z muzeów w USA i Francji, a także „Save the Planet”, stworzoną na podstawie ścieżki wizualnej i dźwiękowej do filmu w reżyserii Jarbasa Agnelli (o tym samym tytule).

Wyjątkowy projekt w wyjątkowej lokalizacji

W lipcu 2020 r. spółka zawarła z Fabryką Norblin 10-letnią umowę najmu 800 mkw. powierzchni. Wynajmujący uwierzył w potencjał autorskiego projektu oraz w ludzi, którzy za nim stoją. Dlatego postanowił przeznaczyć ponad 2,2 mln zł netto na prace adaptacyjne w przestrzeni wystawienniczej, aby zespół mógł się skupić na rozwoju kontentu i przygotowaniu operacyjnym. Art Box Gallery SA otrzyma również pełne wsparcie marketingowe we wszystkich kanałach mediowych Fabryki Norblina. Wynajmujący należy do notowanej na GPW Grupy Capital Park, która zarządza portfelem nieruchomości o łącznej powierzchni 213 tys. mkw. i wartości rynkowej 1,8 mld zł.

 

ArtBox 02
Fot materiały prasowe Art Box Experience

 

– Prace wdrożeniowe są już na zaawansowanym etapie. Łączna wartość inwestycji związanych z działalnością spółki wyniosła do tej pory około 3 mln zł, w tym 2,2 mln zł na adaptację powierzchni oraz 800 tys. zł na prace projektowe, sprzęt multimedialny i utworzenie części kontentu do planowanych projekcji. Mamy konieczny w obecnych czasach plan funkcjonowania w reżimie sanitarnym, który pozwoli na udostępnianie przestrzeni także w razie ewentualnego przywrócenia obostrzeń – powiedziała Joanna Kowalkowska, prezes zarządu ArtBox Gallery SA.

Wkrótce crowdinvesting

Zarząd Art Box Gallery SA zapowiedział przeprowadzenie emisji crowdfundingowej. Ruszy ona we wrześniu br. i będzie promowana przez platformę crowdinvestingu Crowdway. Środki pozyskane w ramach kampanii spółka planuje przeznaczyć na realizację zadań związanych z uruchomieniem i promocją przestrzeni Art Box Experience. Szczegółowe cele zostaną udostępnione tuż przed startem emisji.
– Art Box Experience ma szansę stać się topowym miejscem na mapie stolicy jako miejsce rozrywki, edukacji, a także atrakcja turystyczna. Projekt został poparty dobrze skonstruowanym biznesplanem, autorskimi rozwiązaniami, know-how zespołu i wsparciem ze strony Fabryki Norblina. Spodziewamy się, że wzbudzi zainteresowanie wśród inwestorów społecznościowych – powiedział Tomasz Kowcun, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Crowdway.

Nowe wrażenia dla odwiedzających

Według publikacji GUS „Kultura w 2019 roku”, muzea w Polsce w 2019 r. odwiedziło 40,2 mln osób i do czasu pandemii liczba odwiedzających wzrastała. Z badania sondażowego Narodowego Centrum Kultury z grudnia 2020 roku, gotowość do podjęcia aktywności kulturalnej po zniesieniu ograniczeń epidemicznych zadeklarowało 75% Polaków.
Grupą docelową Art Box Experience będą zarówno Warszawiacy, jak i turyści z kraju i zagranicy, których wg raportu WOT „Turystyka w Warszawie: Raport 2019” w 2019 r. było ponad 10 mln. Kontent kulturalny, przyrodniczy, edukacyjny i rozrywkowy multimedialnej galerii ma szansę przyciągnąć zwiedzających zarówno ze środowiska Millenialsów i Gen-Z, jak i młodzież szkolną czy rodziny z dziećmi.
– Oferta Art Box Gallery SA zostanie też skierowana do branży eventowej oraz środowisk produkcji filmowej i telewizyjnej, z których się wywodzimy – zapowiada Piotr Sikora. Spółka Art Box Gallery zamierza też dywersyfikować źródła przychodu poprzez utworzenie na miejscu kawiarni i sklepu z pamiątkami.

SANDRA WOJNAROWSKA

Analizujemy wszystko co ważne dla Twojego portfela oraz praw i obowiązków. Jeśli polubisz nas na Facebooku, każdy nowy artykuł wyświetli się na Twojej stronie zaraz po publikacji; w ten sposób nic ważnego nie umknie Twojej uwadze. Kliknij więc w ten tekst, zznajdziesz się na taszym fanpage i u gór zostanie Ci do kliknięcia boksik "polub"!