Ruch drogowy 2021 Jak ekonomicznie i bezpiecznie jedzi hybryd lub elektrykiem 4x3Elektromobilność w praktyce: czy bezpieczna jazda samochodem elektrycznym lub hybrydą różni się od jazdy samochodem z silnikiem spalinowym?

 

Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault zaczyna prowadzić nowe szkolenie dla klientów firmowych i indywidualnych „E-mobility”, które dotyczy ekologicznej, ekonomicznej i bezpiecznej jazdy samochodami hybrydowymi oraz elektrycznymi. Uczestnicy poznają nie tylko sposób działania takiego napędu, ale również zdobędą wiedzę na temat jego eksploatacji, a podczas zajęć praktycznych pod okiem doświadczonych instruktorów nauczą się w pełni wykorzystywać potencjał tych aut.

 

SBJR
Fot. materiały prasowe Renault

 

Do dyspozycji kursantów jest osiem hybryd Plug-in Renault Captur oraz dwa w pełni elektryczne Renault ZOE.

Czas na elektryki

Samochody z napędem hybrydowym i elektrycznym stają się coraz bardziej popularne. Ich zalety to m.in. niższe koszty eksploatacji oraz ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza. Pełne wykorzystanie możliwości takich aut zależy jednak od stylu jazdy kierowcy. Nowe szkolenie Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault „E-mobility” pozwoli uczestnikom zdobyć wiedzę i umiejętności w tym zakresie. Dzięki temu może przyczynić się do popularyzacji mobilności elektrycznej w Polsce.
Pierwsza godzina szkolenia będzie poświęcona na zajęcia teoretyczne.

 

Flota SBJR

 

Fot. materiały prasowe Renault

 

W tym czasie kursanci poznają charakterystykę napędu elektrycznego i hybrydowego, różnice w ich budowie, eksploatacji i sposobach ładowania. Instruktorzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault omówią także rodzaj ładowarek dostępnych na rynku oraz czas ładowania i koszty z tym związane.

Styl jazdy elektrykiem

Kolejne dwie godziny przewidziane są na część praktyczną, która pomoże uczestnikom przekonać się o wpływie ich stylu jazdy na rzeczywisty zasięg pojazdu. Kursanci pokonają trasę o długości ok. 80 km. Składają się na nią przejazd drogą szybkiego ruchu i w terenie niezabudowanym, a także jazda w ruchu miejskim. Instruktorzy zwrócą uwagę na rolę ekonomicznego zarządzania energią, obserwacji i płynności jazdy, prawidłowego przyspieszania czy odzyskiwania energii (tzw. rekuperacji). Dzięki włączeniu do szkolenia elementów jazdy ekonomicznej możliwe jest zmniejszenie kosztów eksploatacji wszystkich pojazdów i wydłużenie ich zasięgu.

 

 

SBJR
Fot. materiały prasowe Renault

 

Flota Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault dysponuje ośmioma hybrydami Plug-in Renault Captur i dwoma w 100% elektrycznymi Renault ZOE, z których w czasie szkolenia będą korzystać jego uczestnicy. Grupa Renault jest pionierem i liderem w segmencie samochodów elektrycznych. Ponad 10-letnie doświadczenie w tej dziedzinie pozwala marce na proponowanie wydajnych i dynamicznych napędów hybrydowych oraz elektrycznych w szerokiej gamie samochodów w najważniejszych segmentach na rynku.
Możliwe jest dostosowanie oferty szkoleniowej do indywidualnych potrzeb, np. przeprowadzenie szkolenia teoretycznego online, szkolenia w siedzibie klienta czy szkolenia indywidualnego. Ceny szkolenia „E-mobility” zaczynają się od 492 zł za osobę.

STEFAN LEWANDOWSKI