bbvccfff

Rynek pracy Firmy chc budowa cieki kariery ju pozyskanych pracownikw zamiast rekrutowa nowych fachowcw 2020 II Fala 4x3Po pandemii Polacy deklarują zmianę nawyków remontowych. Przed covidem sezon wiosnny  był okresem najczęściej przeprowadzanych modernizacji, teraz mamy dwa szczyty remontowe: wiosenny i jesienny. W roku 2021 kto może stara się też zdąrzyć z pracami przed podwyżkami cen materiałów budowlanych i wykończeniowych, związanych z boomem budowlanym i inflacją.

 

Według badania Jak kupuje polski konsument? Trendy e commerce w zakupach z kategorii spożywczej oraz „dom i ogród” przeprowadzonego na zlecenie Grupy Muszkieterów, aż 61 proc. Polaków wskazuje, że zakupy produktów remontowych i wykończeniowych robiło online jeszcze przed pojawieniem się koronawirusa, jednak obecnie częściej korzysta z takiego rozwiązania. 51 proc. respondentów planuje remont w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a 55 proc. kupuje potrzebne do niego produkty przez Internet.

Ile kosztują nas zakupy

Badanie zlecone przez Grupę Muszkieterów, zarządzającą sieciami Intermarché i Bricomarché, wykazało, że Polacy na zakupy online przeznaczają średnio 297,58 zł miesięcznie. W przypadku nabywania materiałów remontowych oraz do wykończenia mieszkania kwota ta jest już ponad półtorakrotnie wyższa i sięga 449,67 zł miesięcznie. Aż 23 proc. respondentów odpowiada, że ponad połowę swojego budżetu na produkty remontowe i wykończeniowe wydaje w Internecie.
– Konsekwentnie stawiamy na rozwój kanału e-commerce w Grupie Muszkieterów. Bricomarché jako pierwsza w Polsce sieć handlowa wprowadziło do powszechnego użytku boksy pozwalające na wygodny, szybki i bezkontaktowy odbiór towarów. To przełomowe rozwiązanie znalazło uznanie u szerokiego grona klientów, dzięki czemu sieć Bricomatów rozwinęła się niezwykle dynamicznie i obecnie obejmuje swoim zasięgiem już ponad 75 lokalizacji na terenie całej Polski. Przeprowadzone w sierpniu badanie potwierdza trwały wzrost e-commerce w zakresie zakupu towarów remontowych i wykończeniowych oraz wyznacza jasny kierunek dalszego rozwoju. – mówi Magdalena Wiśniewska, Kierownik Działu Zarządzania Projektami sieci Bricomarché w Polsce.

Najpopularniejsze artykuły online

Badanie Grupy Muszkieterów sprawdziło trendy e-commerce również w zakresie najchętniej kupowanych produktów. Wyniki pokazują, że największą popularnością w przypadku remontów i wykończenia mieszkania cieszą się artykuły oświetleniowe, które kupuje 54 proc. Polaków. Na drugim miejscu znalazły się dekoracje wnętrz (ich zakup deklaruje 47 proc. respondentów), a na trzecim – produkty do wyposażenia łazienki (wybór 40 proc. respondentów).

 

remont 55 proc. Polaków kupuje produkty remontowe i wykończeniowe online
Fot. materiały prasowe - Grupa Muszkieterów

 

Najczęściej wybierany sposób dostawy towarów remontowych i wykończeniowych nie stanowi zaskoczenia. Według raportu jest nim kurier, którego wybiera 60 proc. Polaków. Niespodzianką jest natomiast druga najpopularniejsza opcja dostawy. Na tej pozycji znalazły się paczkomaty i inne boksy, które preferuje 30 proc. respondentów. W przypadku produktów wykończeniowych i remontowych na taki odbiór pozwalają m.in. Bricomaty, czyli autorskie boksy sieci Bricomarché. Ich budowa umożliwia przechowanie towarów również wielkogabarytowych, co dla wielu klientów jest kluczową zaletą. Jak wyraźnie widać w raporcie, tego typu rozwiązania e-commerce zyskują popularność nie tylko w zakresie produktów codziennego użytku, ale, co ciekawe, również artykułów remontowych i wykończeniowych.

Częstsze zakupy online

– Przeprowadzone badanie pokazało, że pandemia trwale zmieniła nawyki zakupowe Polaków w zakresie nabywania artykułów wykończeniowych i remontowych. Zauważalna większość respondentów zadeklarowała, że przed pandemią robiła już tego typu zakupy przez Internet, jednak teraz robi to częściej. Jest to z pewnością bardzo ważna obserwacja dla wszystkich podmiotów na rynku oraz wyraźny sygnał dalszych zmian. – dodaje Magdalena Wiśniewska.

OLGA DANIELEWICZ

Analizujemy wszystko co ważne dla Twojego portfela oraz praw i obowiązków. Jeśli polubisz nas na Facebooku, każdy nowy artykuł wyświetli się na Twojej stronie zaraz po publikacji; w ten sposób nic ważnego nie umknie Twojej uwadze. Kliknij więc w ten tekst, zznajdziesz się na taszym fanpage i u gór zostanie Ci do kliknięcia boksik "polub"!