zakupy 400 300Osoby robiące często zakupy online znają już dobrze usługę – kup teraz, zapłać później. W sklepach internetowych stała się ona już niemal standardem. Handlowcy idą za ciosę i będą ją oferować także klientom robiącym zakupy w sposób tradycyjny.

 

Klarna, wiodący globalny bank detaliczny, dostawca usług płatniczych i platforma zakupowa, ogłosiła poszerzenie partnerstwa z H&M. Bazując na sukcesie współpracy firm w kanale online w Polsce, H&M będzie udostępniać elastyczne rozwiązania płatnicze Klarny także w swoich sklepach stacjonarnych. Dzięki opcji „Zapłać za 30 dni” polscy konsumenci mogą teraz robić zakupy i płacić za nie w sposób zapewniający im większą elastyczność, wygodę i wybór, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów w postaci odsetek i opłat.

Na początek w sieci H&M

H&M jest pierwszym spośród wszystkich partnerów handlowych Klarny w Polsce oferującym innowacyjną metodę płatności „Zapłać za 30 dni” również w tradycyjnych punktach sprzedaży. Rozwiązanie dostępne jest dla uczestników programu lojalnościowego Hello H&M Member a zakupy w ten sposób dokonywane są z poziomu aplikacji H&M za pomocą kilku prostych kliknięć w ekran telefonu. Proces weryfikacji klienta i płatności zajmuje do kilku minut, po których może on zabrać zakupy do domu i cieszyć się wygodą płatności nawet 30 dni później.

 

Klarna w sklepach stacjonarnych H M 1
Fot. materiały prasowe Klarna


„Jako bank o zasięgu globalnym, naszym celem jest umożliwienie także polskim konsumentom robienia zakupów, płatności i bankowania w sposób dopasowany do ich stylu życia. Dzięki wprowadzeniu rozwiązań Klarny do fizycznych sklepów, pozwalamy ich klientom doświadczyć tych samych ulepszonych wrażeń zakupowych, które stały się udziałem już 90 milionów kupujących online. Ogólnokrajowa sieć sklepów H&M jest doskonałym miejscem na zaprezentowanie tego nowego rozwiązania w Polsce – komentuje Łukasz Dwulit, Head of Business Development w Klarna Polska.

Na początku była online

„W sierpniu nawiązaliśmy współpracę z Klarną, aby zaoferować naszym klientom online w Polsce możliwość wyboru płatności odroczonych. Ich pozytywny odbiór skłonił nas do udostępnienia tej formy płatności we wszystkich sklepach stacjonarnych H&M. To kolejny ważny krok w naszej strategii omnichannel i kolejne działania w celu zapewnienia polskim klientom najwyższej jakości doświadczeń podczas zakupów w H&M – mówi Mehmet Arisoy, Regional Manager East Europe w H&M.
Rozwiązania płatnicze Klarny są już dostępne w sklepach stacjonarnych na innych rynkach poza Polską. W samych Stanach Zjednoczonych fizycznych punktów sprzedaży pozwalających płacić z Klarną przy kasie jest ponad 60 000. Wdrożenie rozwiązań Klarny pozwala markom osiągać 65-proc. wzrost średniej wartości pojedynczych zakupów w tradycyjnych, stacjonarnych salonach sprzedaży. Dziś kupujący lubią przełączać się między kanałami, dlatego łatwości i wygody robienia zakupów doświadczonych w kanale online, oczekują teraz również w sklepach stacjonarnych.

 

Klarna w sklepach stacjonarnych H M 3

Fot. materiały prasowe Klarna

 

„Naszym celem jest bycie preferowanym partnerem wzrostu dla wszystkich naszych merchantów, a zdolność umiejętnego łączenia tradycyjnych i internetowych zakupów ma kluczowe znaczenie. Konsumenci oczekują, że będą cieszyć się doskonałymi doświadczeniami zakupowymi zawsze i wszędzie. Teraz dajemy polskim klientom to, co najlepsze z obu światów i cieszymy się, że możemy to robić we współpracy z H&M – dodaje Łukasz Dwulit, Head of Business Development w Klarna Polska.

Jak to działa?

Usługa jest dostępna dla obecnych i przyszłych uczestników programu lojalnościowego Hello H&M Member i aktywowana przez aplikację mobilną lub stronę internetową H&M
Przy kasie użytkownik przedstawia dostępny w aplikacji mobilnej kod QR i jako metodę płatności wybiera “Zapłać później”. Od tego momentu transakcją zarządzać będzie Klarna, która szybko zweryfikuje zdolność klienta do zaciągania zobowiązań, przeprowadzając tzw. soft credit check. Po dokonaniu zakupu pełna informacja o transakcji jest przekazywana na konto aplikacji mobilnej i strony internetowej programu lojalnościowego Hello H&M Member, a konsument może dokonać płatności w ciągu 30 dni bez dodatkowych kosztów.

OLGA DANIELEWICZ

Analizujemy wszystko co ważne dla Twojego portfela oraz praw i obowiązków. Jeśli polubisz nas na Facebooku, każdy nowy artykuł wyświetli się na Twojej stronie zaraz po publikacji; w ten sposób nic ważnego nie umknie Twojej uwadze. Kliknij więc w ten tekst, zznajdziesz się na taszym fanpage i u gór zostanie Ci do kliknięcia boksik "polub"!