tesco 400 x 300Sezon zakupów świątecznych i wyprzedaży to doskonały czas na zrobienie zapasów, zakup upragnionych produktów lub prezentów dla bliskich. Jednak warto pogodzić się z faktem, że nie zawsze są to trafione wybory. Coraz więcej sklepów oferuje swoim klientom łatwą procedurę zwrotu produktów, które nie noszą śladów użytkowania.

Oddanie produktów możliwe jest w każdym punkcie obsługi klienta Tesco. Warto zaznajomić się z procedurą zwrotów, gdyż nietrafione prezenty to nie tylko strata pieniędzy, ale także produkcja dodatkowych odpadów, które zaśmiecają naszą planetę.

Okazja na prezentowe zakupy

Sezon wyprzedaży trwa, zaś czas kupowania świątecznych prezentów już za nami. Jednak czy wszystkie zakupy były udane?P ponad połowa Polaków przyznaje, że co najmniej kilka razy otrzymała nietrafiony prezent, zaś co dziesiąty ankietowany deklaruje, że świąteczne prezenty są zazwyczaj nietrafione.
Jak pokazują badania wykonane na zlecenie Tesco Polska, aż 53,5 proc. Polaków przyznaje, że kiedyś otrzymało prezent, z którego nie byli zadowoleni.

Prezent do zwrotu

Pomimo tak dużej skali problemu, wciąż niewiele osób decyduje się na zwrócenie otrzymanych produktów. Większość, bo aż 74,4 proc. nie oddaje niechcianych upominków, żeby nie urazić osoby, która ich obdarowała. Nawet jeśli mają przekonanie, że otrzymany produkt nie zostanie przez nich wykorzystany w żaden sposób. Największy odsetek dotyczy grupy wiekowej 50+, w której aż 80 proc. badanych nigdy nie zdecydowało się na zwrot niechcianego prezentu.
Jednak przedstawiciele młodszych pokoleń wykazują się większą asertywnością i coraz częściej decydują się na zwrot podarunku, który nie przypadł im do gustu. Pomaga w tym polityka sieci handlowych, które coraz częściej umożliwiają bezproblemowy zwrot zakupionych produktów. W grupie wiekowej 25 – 34 lata, już 29,5 proc. osób przynajmniej raz zwróciło nietrafiony prezent.

Czekamy na wyprzedaże

Okres poświąteczny to czas zakupowej gorączki wyprzedaży. Czy rzeczywiście Polacy tak dużo kupują w tym czasie? Badanie SW Research wykonane na zlecenie Tesco pokazuje, że 22,5 proc. z nas czeka na noworoczne wyprzedaże, podczas których kupujemy co najmniej kilka produktów. Z kolei 26,5 proc. ankietowanych deklaruje, iż zdarza im się czekać na wyprzedażową przecenę „upatrzonego” wcześniej produktu. Korzystających z promocji jest więcej - aż 34,4 proc. badanych przyznaje, że nie śledzi wyprzedaży, ale gdy są w sklepie chętnie kupują produkty po obniżonej cenie. Najczęściej na wyprzedaże czekają konsumenci do 24 roku życia, a starsze osoby wolą omijać czas największej gorączki zakupowej.

SANDRA WOJNAROWSKA

Praktyczne wiadomości i rady z życia osobistego, rodzinnego, zawodowego i towarzyskiego. Od finansów przez prawo po nowe technologie, Na co dzień i od święta. Poznaj, zastosuj, podziel się swoimi sposobami na zaradność! Kliknij w link, znajdziesz się na naszej stronie Zaradni żyją lepiej na Facebooku; jeśli ją polubisz – wystarczy kliknięcie, znaczek jest u góry tej strony – to od tej chwili zajawki wszystkich ważnych dla Ciebie artykułów, zaraz po ich publikacji w tym portalu, pojawią się na twojej facebook’owej osi czasu!