Nawet niewielkie przymrozki potrafią być zagrożeniem dla bezpieczeństwa jazdy. Zjawisko to może negatywnie wpływać na widoczność oraz zwiększać ryzyko poślizgu.
Czytaj więcej: Ruch drogowy 2021. Kierowco, czy wiesz, jak przygotować się na pierwsze przymrozki?
Luka płatnicza, czyli różnica między oferowanymi terminami płatności, a czasem w którym faktury są realnie uiszczane, jest problemem polskiej gospodarki, który przybrał na sile w czasie pandemii COVID. Ta w sektorze B2B wynosi 17 dni, a urzędy, instytucje państwowe, itp. spóźniają się z zapłatą aż 20 dni.
W 2021 roku bezrobocie prawdopodobnie wzrośnie do poziomu zakładanego wcześniej przez rząd na grudzień tego roku, czyli do ok. 7,3 – 7,5 proc. Przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw pod względem dynamiki wzrostowej gonić będzie mocną podwyżkę płacy minimalnej od 1 stycznia 2021 r. i będzie w przyszłym roku wyższe o ok. 6 proc.
Strój kierowcy ma duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Nieodpowiednie buty, zsuwająca się na oczy czapka czy maseczka, kurtka krępująca ruchy - to wszystko może utrudniać prowadzenie pojazdu.
Kiedy minie pandemia, nikt nie będzie oczekiwał, że pracownicy wrócą do biur głównie po to, aby odpowiadać na e-maile - to i inne zadania wymagające samodzielnej pracy w skupieniu mogą być wykonywane w dowolnym miejscu. Jaką rolę zatem będzie odgrywało biuro?
Z roku na rok w Polsce zwiększa się odsetek pracowników przekonanych o swoich wysokich kwalifikacjach zawodowych.
Bardziej produktywni na home office niż w tradycyjnym biurze jest branża informatyczna, pracownicy obsługi klienta oraz zajmujący się sprzedażą i marketingiem.
Czytaj więcej: Nowa normalność. Większość osób pracujących zdalnie wykazuje się większą wydajnością
W Wigilię Bożego Narodzenia z oczywistych względów na stołach królowały ryby, jednak pomimo zamiłowania Polaków do tradycji, to nie karp wiódł prym pośród wigilijnych dań.
Czytaj więcej: Boże Narodzenie 2020. Nawet w Polsce łosoś detronizuje karpia
Okres świąteczny to czas, w którym wiele osób wpada w sidła nadmiernego konsumpcjonizmu. Wszechobecne reklamy i promocje kuszące nas z każdej strony, ozdoby i choinki sprawiają, że zaczynamy działać impulsywnie i pod wpływem emocji zapominamy o zdrowym rozsądku i o tym, jakie skutki będą miały nasze konsumenckie decyzje.
Po 2020 wielbiciele podróży są ich spragnieni. Światowy lockdown i przymusowe pozostanie w domach zmęczyło już wszystkich, ucierpiała także, podobnie jak wiele innych, branża turystyczna. Każdy ma nadzieję, że 2021 rok przyniesie więcej normalności, szczepionki pomogą w opanowaniu pandemii i podróżowanie znowu będzie możliwe. Jakie są realne prognozy dotyczące wyjazdów i na co należy się przygotować?
Dziś możliwość przesunięcia terminu zapłaty za zakupy oferuje już ponad 30 proc. największych sklepów internetowych w Polsce. Tę metodę płatności Polacy docenią szczególnie w okresie świątecznym, kiedy ponadprogramowe wydatki mogą niejednokrotnie zaskoczyć.
W 2021 roku zmienią się trendy i oczekiwania konsumentów, których producenci czekolady nie powinni ignorować.
Czy biuro jest konieczne do funkcjonowania firmy? Jeżeli tak to, jakiej powierzchni będziemy potrzebować? Jaką wartość dla biznesu niesie za sobą przestrzeń fizyczna oraz jakie proporcje pracy z domu i biura zachować?
Czytaj więcej: Nowa normalność. Firmy będą funkcjonowały bez tradycyjnych biur
Czy świat jutra będzie lepszy? Czy to kobieta uratuje naszą planetę? Czy ekologia jest tylko dla bogatych? Czy musimy przestać jeść mięso? Jak odnaleźć szczęście w obliczu wyzwań współczesnego świata? Jakie podejście do miłości mają młodzi ludzie? Przeciwko czemu się buntują?
Podczas drugiej fali pandemii zachowania konsumentów nieco się odwróciły. Strach związany z koronawirusem i ewentualną kwarantanną zmalał. Klienci kupują mniej produktów, ale wydają stosunkowo więcej pieniędzy. Polacy nie robią już zapasów żywności, ale wybierają droższe produkty.
Czytaj więcej: Zakupy 2020: W drugiej fali COVID wydajemy więcej i wybieramy droższe produkty
Czy wigilijną rybą obowiązkowo musi być karp? To pytanie zadają sobie ci, którzy nie przepadają za tą dość tłustą i ościstą rybą. Może warto wrócić do regionalnej tradycji, zgodnie z którą na polskich stołach królowały dorsze, sandacze czy szczupaki?
Czytaj więcej: Boże Narodzenie 2020. Ryba na stole być musi, ale czy koniecznie karp?
Choć COVID ciągle jest powodem zmartwień nie tylko o zdrowie, ale i stabilność finansową, nie zamierzamy oszczędzać na przentach gwiazdkowych. Dla większości Polaków zakup upominków i finanse na nie to absolutny priorytet w grudniowym budżecie domowym.
W przypadku zakupu auta dla siebie na znaczeniu zyskują natomiast kwestie bezpieczeństwa, zwłaszcza wśród ankietowanych kobiet i seniorów. Cena schodzi na dalszy plan.
Czytaj więcej: Jak kupujemy samochody? Cena i marka są najistotniejsze przy wyborze auta do firmy
W tym roku jak nigdy dotąd dwa na trzy prezenty gwiazdkowe kupujemy w sklepach internetowych. To duża wygoda i przejaw nowoczesności. cieszą się firmy kurierskie i... cyberprzestępcy!
Według danych z wyszukiwarki Google, zainteresowanie świętami rozpoczyna się już na początku września. W połowie listopada wzrasta wyszukiwanie wyprzedaży, ponieważ zakupy świąteczne planujemy w Black Friday. Największe zainteresowanie hasłem “prezenty”, ponad 3 razy większe niż standardowe, przypada jednak na połowę grudnia. W 2020 roku hasło “prezenty na święta 2020” wpisujemy w Google o 15 825% częściej.
Choć pojęcie „klasyk” jest bardzo pojemne, to nie każdy samochód zasługuje na to miano. Podstawowym kryterium jest wiek, bo przecież auta nie od razu stają się klasykami. To przede wszystkim pojazdy zabytkowe, mające wartość kolekcjonerską lub sentymentalną, z różnych względów wyjątkowo popularne czy wręcz kultowe.
Czytaj więcej: Motoryzacja 2020. Garbus albo maluch: Jakimi klasykami najchętniej jeździmy w Polsce?